Bono Wijnhoven luistert debuut op met doelpunt

1 december 2019

Op het steenkoude sportpark Ter Horst zagen de supporters een boeiend schouwspel. Niet dat er goed werd gespeeld, integendeel zelfs. Het hard werken van beide ploegen zorgden ervoor dat er veel gebeurde. Voor de start van dit treffen met Limburgia werd Wittenhorst-trainer Kosterman wederom geconfronteerd met enkele blessures. Zo moesten Joris Peelen en Tom Spreeuwenberg afhaken. De blessurelijst is nu op acht gekomen.

Met behulp van JO19-spelers Van der Sterren en Wijnhoven werd de zware confrontatie begonnen. Limburgia was vanaf het begin heer en meester. Er was voor Wittenhorst niks anders om de bal tegen te houden. De voorsprong van Limburgia in de vierde minuut was illustratief voor het spel van de oranjehemden. Ongedekt kon Swen Cornelissen de bal binnenschieten: 0-1.

Niemand gaf een cent voor een ommekeer bij de Horstenaren. De bal kon met mondjesmaat in eigen gelederen worden gehouden. Totdat in de 19e min. geheel tegen de verhouding in de stand gelijk werd getrokken. Als een duveltje uit de doos verscheen Daan Verlijsdonk oog in oog met de doelman. Met een mooie sliding verdween de bal tergend in het vijandelijke doel: 1-1.

Met deze opsteker kon de thuisploeg verder en kon erg gelukkig de thee opzoeken. Na de pauze leek de thuisclub wat agressiever te zijn. Een solo van Daan Verljsdonk na een voorzet van Niek v.d. Sterren werd gesmoord door de doelman. De strijd ging over en weer verder met kansen aan beide zijden. Nadat Limburgia enkele mogelijkheden onbenut liet gaan was het antwoord aan Wittenhorst. Eerst met enkele goede aanvallen en een schot tegen de paal was het Willem Heijnen die na een lange blessure zijn entree maakte en de bal van Daan Verlijsdonk kon verzilveren tot een 2-1 voorsprong.

Deze stand was voor Limburgia een grote tegenvaller. De kansen werden door hun niet benut. Het slotakkoord was echter voor de Horstenaren. In de slotfase kon de goed spelende Bono Wijnhoven zijn spel bekronen. Marco Daniels gaf op maat de bal aan Bono en dit was tevens de eindstand van 3-1.

Misschien een gestolen zege maar dit is nu eenmaal voetbal. Wittenhorst is er toch blij mee. Gezien ook dat er weer moest worden gegoocheld met de samenstelling.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Joep Beurskens, Bono Wijnhoven, Daan Hendriks, Daan Verlijsdonk, Niek v.d. Sterren (85. Willem Heijnen), Marco Daniels.

Bono; gefeliciteerd met je debuut! Spits Niek v.d. Sterren maakte zijn verdienstelijke basisdebuut. Gefeliciteerd!

Wat verder opviel:

• Op eigen veld hield Wittenhorst 2 de bezoekers van Mierlo Hout op 0-0. De thuisploeg, die drie punten voorsprong behoudt op de blauw-witten, staat nu zesde en bevindt zich hiermee keurig in de middenmoot.
  • Op bezoek bij concurrent HBSV 2 heeft Wittenhorst 3 met 2-2 gelijkgespeeld. De Horstenaren blijven hierdoor vlak achter de thuisploeg op de laatste plaats staan. Wél werd het eerste puntje van deze competitie behaald. Gefeliciteerd!
  • Op eigen veld hielden de mannen van Wittenhorst 4 concurrent s.v. United 2 op een 1-1 gelijkspel. De Horstenaren staan keurig in de middenmoot en kunnen volgende week nog een plekje stijgen om met een heerlijk gevoel de winterstop in te gaan.
  • Bij tijd en wijlen leek het wel op een tenniswedstrijd, maar dat maakte het alleen maar mooier. Wittenhorst 5 won op eigen veld namelijk spectaculair met 5-4 van Sparta '18 3. Door deze knappe overwinning wisselen de oranjehemden van plek met de bezoekers. "We" staan nu tweede achter Meterik 2.
  • Op bezoek bij koploper H.B.S.V. leden de mannen van Wittenhorst 8 vandaag een 4-1 nederlaag. Natuurlijk geen schande, maar met een overwinning zou het bovenin helemaal spannend zijn geworden. Met een voorlopige vierde plek doen de oranjehemden het prima en met de achterstand van zes punten op de eerste plek is er nog veel mogelijk.
  • De subtopper tussen Wittenhorst 9 en SVOC '01 2 is in een 1-1 gelijkspel geëindigd. De Horstenaren blijven hiermee knap vijfde en hebben de derde plek nog altijd in het vizier.
  • De grootste overwinning onder de seniorenteams komt dit weekend op naam van Wittenhorst 10. Met speels gemak werd er namelijk gewonnen van Sporting ST: 0-8. Met een verdienstelijke tweede plaats ziet de wereld er dan ook rooskleurig uit.