Zeges voor Wittenhorst JO17-1, JO16-1 en JO15-1

30 november 2019

Dé derby van Noord-Limburg tussen Wittenhorst JO19-1 en sv Venray JO19-1 is geëindigd in een 1-1 gelijkspel. Het was middenvelder annex verdediger Nick Driessen die met een kopgoal de thuisploeg op voorsprong zette. Na rust brachten de bezoekers de stand op gelijke hoogte. Beide ploegen krijgen met een gelijkspel wat ze verdienden, al mag gezegd worden dat keeper Ravi Arts voor de derde keer op een rij een penalty stopte. Beide ploegen blijven elkaar op de ranglijst nauwelijks ontlopen en nestelen zich voorlopig in de top-zes.

Op het eigen kunstgrasveld boekte Wittenhorst JO17-1 vandaag ternauwernood een 2-1 overwinning op Olympia '18 uit Boxmeer. Nadat beide ploegen met de brilstand de rust bereikten, schrokken de Horstenaren nadat de bezoekers amper zestien seconden in de tweede helft de voorsprong aantekende. Gelukkig wisten de oranjehemden de wedstrijd nog naar zich toe te trekken na treffers van invaller Kayeal van Rengs en Sven Kuijpers. Wanneer er volgende week gewonnen wordt van middenmoter SBC, is een eindklassering in de top-drie een feit en kan de ploeg van trainer Peeters zich opmaken voor de voorjaarscompetitie.

Wittenhorst JO16-1 heeft vandaag voor een kleine stunt gezorgd door op bezoek bij kampioenkandidaat Sportclub Irene JO17-1 met 2-4 te winnen. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens stond bij rust met 0-3 voor na compact verdedigen en snel omschakelen. De treffers van Pim van Schendelen, Sjeffrie Swinkels en Wout Vosbeek waren dan ook om in te lijsten. Na rust bracht de thuisploeg de spanning terug door twee keer snel achter elkaar te scoren. Aanvaller Van Schendelen maakte vlak voor tijd echter aan alle onzekerheid een einde en schoot de Horstenaren naar de overwinning. Door deze driepunter is plaatsing voor de Hoofdklasse in het voorjaar zo goed als zeker, waar zelfs plek vijf nog niet uit zicht is.

Eveneens een knappe overwinning voor Wittenhorst JO15-1, dat op eigen veld spectaculair met 4-3 wist te winnen van concurrent UNA JO15-1. Door doelpunten van Kayeal van Rengs (2), Jovanny Awad en een eigen doelpunt van de geel-zwarten trokken de Horstenaren de overwinning over de streep. De ploeg van trainer Stan Theeuwen heeft na tien wedstrijd dertien punten en kan volgende week op bezoek bij NEC JO15-2 verder afstand nemen van de onderste vijf plaatsen. De voorsprong op Gemert, dat met een elfde plaats op een degradatieplek staat, is acht punten.

De dames en heren van Wittenhorst JO15-2 konden één helft flinke weerstand bieden aan de bezoekers van ST United/BVV '27 JO15-1. Helaas kon dit niveau na rust niet gehandhaafd worden, waardoor de oranjehemden met 1-5 verloren. De goede eerste helft biedt echter wel houvast om komende zaterdag alsnog van de laatste plaats af te komen. Dit zal echter geen gemakkelijke opgave worden, daar de tegenstander kampioenkandidaat Vitesse '08 uit Gennep is.

Helaas verloren de mannen van Wittenhorst JO13-1 vandaag voor de tweede keer op een rij: op bezoek bij nummer tien sv Brandevoort werd met 5-0 verloren. De eerste competitiehelft wordt volgende week afgesloten met een thuiswedstrijd tegen profclub Roda JC JO12-1, dat het met een derde plek meer dan prima doet. De Horstenaren staan inmiddels zevende en wonnen en verloren vijf keer.

Wat verder opviel:

• Een ruime overwinning vandaag voor ons G-team, dat met 8-3 won op bezoek bij TSC/Sportclub Irene. In de vrieskou en mist werd er sportief omgegaan met de tegenstander. Wat ook goed is, is dat er rekening gehouden werd met het niveauverschil. Zo moet dat in het G-voetbal: de tegenstander (als de stand het toelaat)ook ruimte geven om te scoren!
  • Een mooie overwinning voor de mannen van Wittenhorst JO19-3, die met 2-4 wonnen in Blerick.
  • Een monsterscore voor Wittenhorst JO15-4 tegen Oostrum: 10-1!
  • Een tennisscore voor Wittenhorst JO11-3, dat met 6-3 won van de bezoekers van Sporting S.T.