Coronavirus en amateurvoetbal

9 maart 2020

Nu er de afgelopen dagen meer coronabesmettingen in Nederland bekend zijn geworden, krijgen wij regelmatig vragen welk standpunt wij als voetbalclub hierover innemen.

Ons standpunt hierin is dat wij de adviezen en richtlijnen van het RIVM/GGD aangaande het coronavirus volgen. We vragen alle leden en bezoekers van het sportpark deze richtlijnen van het RIVM/GGD ook op te volgen.

Onderstaand bericht heeft de KNVB gedeeld. Dit standpunt volgen wij.

Mochten er op basis van het advies van de RIVM en GGD door de (lokale) overheden (gemeentes, veiligheidsregio’s, ministeries) maatregelen worden genomen die het voetbal en/of evenementen met veel bezoekers raken, dan zullen wij die opvolgen.

Mochten de (lokale) overheden bepalen dat wedstrijden gewoon door kunnen gaan, dan volgen wij dit standpunt en dan zullen de wedstrijden om die reden ook niet worden afgelast.

Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan melden we dit uiteraard via deze website.