D'n Alde Knoeper voor Huub Cox en Chris Winkelmolen

17 december 2015

Op woensdag 13 januari 2016, zal door de Ald Preense van Carnavalsvereniging d’n Dreumel uit Horst om 20.11 uur  de Alde Knoeper worden uitgereikt aan de carnavalsvierders Chris Winkelmolen en Huub Cox, vanwege hun verdienste voor de carnaval. De uitreiking vindt plaats in Zaal de Lange te Horst. De Alde Knoeper wordt dit jaar voor de 42e keer uitgereikt aan degene die zich verdienstelijk heeft gemaakt voor de carnaval in het algemeen en voor d’n Dreumel in het bijzonder.

Chris Winkelmolen en Huub Cox, beiden ook al meer dan 20 jaar Wittenhorst vrijwilliger,  zijn rasechte carnavalvierders,  die zich jaarlijks drie dagen onderdompelen in het carnavalsgedruis in Dreumelland. Ook zijn ze al vanaf 1995, dus nu al 20 jaar, actief met het schrijven van liedjes voor de carnaval en vanaf 1999 met deelnemen aan de carnavalsoptocht. Iedere toeschouwer van de jaarlijks Horster carnavalsoptocht zal het Duo Winkelmolen – Cox kennen vanwege hun spitsvondige onderwerpen waarmee ze in de optocht de draak steken met gebeurtenissen in Dreumelland en daarbuiten. Dat hun onderwerpen en de vormgeving daarvan in de optocht ook door optochtjury op prijs wordt gesteld, mag blijken uit de vele 1e prijzen die ze kregen toebedeeld‘, aldus de Ald Preense. Chris Winkelmolen schrijft ook liedjes voor de jeugdige Dreumels, die meedingen naar de 1e prijs op de Jeugdliedjesavond. ‘Reden genoeg voor de Ald Preense om d’n Alde Knoeper in 2016 toe te kennen aan beide markante personen uit de Horster Carnaval".

Uitreiking vindt 13 januari 2016 plaats in de Dreumel-Residentie, Zaal de Lange in Horst.