Even voorstellen: Marco Stevens

22 augustus 2021

In dit nieuwe seizoen verwelkomt RKsv Wittenhorst een nieuw gezicht bij het G-team. Luus Janssen, die afgelopen seizoen na vele jaren trouwe dienst besloot afscheid te nemen, is opgevolgd door Marco Stevens. "Mijn eerste indrukken zijn heel positief, ik vind dat de samenwerking met o.a. Bart Joosten prima verloopt. We hebben een fijne communicatie onderling."

Even voorstellen:
Marco (op de foto bovenste rij, links van de mascotte) wordt deze week 51 jaar en is in het dagelijks leven taxichauffeur. Zijn hobby's zijn muziek (met name heavy metal), wandelen, bierdopjes verzamelen en uiteraard voetbal. In het verleden is Marco als voetballer actief geweest bij Wittenhorst, zowel op het veld als in de zaal. In het recente verleden was hij al, met veel plezier, enkele jaren jeugdtrainer bij verschillende JO15 elftallen.

Kun je iets vertellen over hoe je benaderd bent/hoe je zelf contact zocht en hoe je vervolgens aan de slag bent gegaan?

Marco: "Ik ben gevraagd om een keer naar het G-team te komen kijken om vervolgens te overwegen of dit iets voor mij was. Ik ben twee keer gaan kijken en had al meteen een goede klik met de spelers en dat was voor mij de reden om te besluiten dat ik wel het trainen/leiderschap op me wilde nemen."

Wat vind je zo leuk aan het werken met spelers in een G-team? Waar haal jij de uitdaging en voldoening uit?

"Wat voor mij vooral een uitdaging is, is om het maximale uit een speler te halen. Bij het G-team zie ik ook genoeg mogelijkheden om er het maximale uit te halen bij iedere speler. De voldoening krijg ik elke week weer door de trainingen die ik geef. De spelers hebben er zichtbaar plezier in. Ze geven iedere keer alles binnen hun mogelijkheden en daar haal ik ook veel voldoening uit", aldus Stevens.

Je volgt Luus Janssen op en werkt o.a. nauw samen met o.a. Bart Joosten. Wat zijn jouw eerste indrukken?

Hoe kijk jij aan tegen de recente ontwikkelingen bij Wittenhorst?

"Ik vind dat Wittenhorst een fijne weg in is geslagen om als vereniging naar het hoogste te willen streven en dat de verhouding tussen selectie en recreatief steeds beter wordt omdat de vereniging hier meer aandacht voor heeft. Nieuwe bestuursleden zijn natuurlijk belangrijk als ze een meerwaarde zijn voor de vereniging. Wat ik ook als fijn ervaar, is dat Wittenhorst als vereniging eenheid probeert uit te stralen door binnen ieder team alle leiders in hetzelfde shirt, trainingspak en leidersjas te steken", sluit Marco af.

RKsv Wittenhorst heet Marco van harte welkom (terug) en wenst hem veel succes en plezier met zijn nieuwe functie!