Even voorstellen: Natascha Smits

18 september 2020

Tijdens de algemene ledenvergadering wordt Natascha Smits voorgedragen als kandidaat-bestuurslid facilitaire zaken. Graag stelt zij zich middels een interview aan onze leden voor.

Privé

Ik ben Natascha Smits, geboren in Melderslo op 23 december 1970. Mijn vader verzorgde het voetbalveld achter ons huis en daar was ik dagelijks te vinden om te spelen, te helpen met thee zetten, ballen pompen, lijnen trekken, beregenen, mollen vangen en alles wat erbij hoort. Heerlijk vond ik die sfeer daar, er was leven en een enorme vrijheid. Na mijn studie ben ik in Horst gaan wonen en daar woon ik nu al 25 jaar, samen met Erwin en onze zonen Stef (19), Giel (17) en Loek (15).

Stef voetbalt al sinds de mini F bij Wittenhorst. Maar nog niet eerder heb ik daar iets voor hem kunnen betekenen, behalve het wassen van tenues en het rijden naar uitwedstrijden. Gelukkig krijg ik nu die kans en dat vind ik heerlijk. Bij de andere zonen was ik eerder coach of jurylid. Zelf heb ik altijd gezwommen bij HZPC en ben ik nog actief met zwemles geven aan de allerjongsten, op zaterdagochtend. Nu ben ik blij iets voor Wittenhorst te kunnen betekenen en zie ik een prachtige, grote vereniging met veel vrijwilligers die veel voor de vereniging over hebben. Ik werk er graag aan mee om deze betrokkenheid nog meer te vergroten.

Beroep

Sporten is altijd mijn grote hobby geweest en vind ik heel belangrijk. Als leerkracht op de basisschool was ik altijd met kinderen in beweging. Stil zitten is niks voor mij en voor kinderen zeker niet, dus nam ik ze veel mee naar buiten, de natuur in, om te ontdekken, te ontspannen en te leren. Daarna heb ik samen met een collega Kinderopvang Van Harte in Venlo opgezet en leidinggegeven aan pedagogisch medewerkers Voorstelstukje van Natascha Smits

Ook daar bleef ik hameren op het belang van bewegen en buiten zijn. Nu run ik mijn eigen praktijk Jezellufzijn en werk ik samen met Blij buiten waarbij ik als Mental Coach een helpende hand bied in de omgang met kinderen die extra aandacht vragen en hun ouders/begeleiders, en loop ik mee met mensen om stappen te zetten in hun persoonlijke groei en voorkomen of begeleiden van burn-outs. Dit doe ik vooral spelend en het liefst (wandelend) buiten in de natuur. De rode draad met Wittenhorst is gezondheid, bewegen, blij buiten zijn op een prachtig sportpark in de natuur en te verbinden met allemaal prachtige mensen.