Geflatteerde oefennederlaag Wittenhorst 1

10 augustus 2019

De selectie van de senioren onderbrak het ontspanningsweekend in Reek voor het spelen van een wedstrijd in Oss tegen 1e klasser sv TOP. Deze ploeg degradeerde afgelopen seizoen uit de Hoofdklasse en zou dan ook een mooie sparringspartner zijn.

Trainer Ton Kosterman had wederom een 19-tal spelers tot zijn beschikking. In de eerste helft waren het de Horstenaren die de toon zetten. Via Joep Beurskens en Tom Spreeuwenberg had de score makkelijk geopend kunnen worden, maar de precisie ontbrak vooralsnog.

In de 25e min. kwam de thuisclub na een corner echter op een 1-0 voorsprong. Direct hierna kreeg Joost van Rensch een dikke kans. Dezelfde speler poeierde een minuut later vanaf 20 meter de bal tegen de lat. Het doelpunt bleef niet uit. Een intikkertje via Daan Verlijsdonk betekende in de 32e min. de ruststand van 1-1.

Na de thee kwam de thuisploeg direct op een 2-1 voorsprong. De wissels die hierna volgden konden de stand niet veranderen. Toen in de laatste minuut de thuisclub op een zeer geflatteerde 3–1 kwam was een vertekende uitslag een feit. Er was geen krachtsverschil en daarom zou een gelijkspel de terechte uitslag zijn geweest.

WIttenhorst 1:

Jaap Omvlee (80. Joris Hagens), Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders (76. Sven van Ooijen), Ruben van Helvoort (24. Jeffrey Rijkers, 84. Martijn van Ooijen), Joep Beurskens (58. Joris Peelen), Marco Daniels, Joost van Rensch, Tom Spreeuwenberg (Jeffrey Cuppen), Daan Verlijsdonk, Willem Heijnen (58. Luc van Kuijck).