Gemeente en Wittenhorst opnieuw maatschappelijk partner.

20 oktober 2016

Op zondag 16 oktober 2016 ondertekenden de gemeente Horst aan de Maas en sportverenging RKsv Wittenhorst voor de 2e keer een partnerovereenkomst waarmee zij formeel maatschappelijk partners zijn.

De 1e convenant werd in 2013 afgesloten. Het doel van deze overeenkomst is samen activiteiten en/of diensten op het maatschappelijke vlak te ontwikkelen waar beide partijen voordeel uit kunnen behalen. Voor RKsv Wittenhorst is dit een manier om invulling te geven aan het principe van ‘maatschappelijk’ verenigen.

De partnerovereenkomst werd 16 oktober tijdens een bijeenkomst met de Businessclub RKsv Wittenhorst in het Parkhotel Horst ondertekend door wethouder Zorg en Participatie Birgit op de Laak, Ton Hagens, voorzitter van RKsv Wittenhorst en Eric van Kempen, voorzitter van de Businessclub Wittenhorst. Tevens was de wethouder Sport, Bob Vostermans,  aanwezig.

RKsv Wittenhorst vindt het belangrijk om de Horster gemeenschap meer te bieden dan sport alleen. Door onderling verbindingen te leggen willen RKsv Wittenhorst en de gemeente Horst aan de Maas samen invulling geven aan activiteiten die bijdragen aan mogelijkheden op maatschappelijke participatie en het vinden van een baan voor leden van de vereniging alsmede inwoners van Horst aan de Maas. Het bieden van begeleiding en coaching, het begeleiden naar werk en het bieden van vrijwilligerswerk alsmede leerwerktrajecten worden daarbij gerealiseerd.

Ook zal Wittenhorst haar netwerk inzetten om mensen te helpen bij re-integratie of het langzaam toegroeien naar werk. Deze ambities worden volledig ondersteund door de Businessclub Wittenhorst. De Businessclub Wittenhorst wordt ingezet en gestimuleerd om deze ambities waar te maken.

De gezamenlijke ambities worden uitgewerkt door een werkgroep bestaande uit de professionele entiteit RKsv Wittenhorst en medewerkers van het team Werk, Inkomen en Zorg van de gemeente Horst aan de Maas.

De convenant kent een duur van vier jaar en zal jaarlijks worden geëvalueerd.

Voor de gemeente past dit partnerschap in de visie die de gemeente heeft: iedereen zolang mogelijk mee laten doen in de samenleving door uit te gaan van wat mensen kunnen en door inzet van mogelijkheden binnen het eigen dorp of de gemeente, in dit geval de sportvereniging Wittenhorst.