Wittenhorst laat veel kansen liggen - uitgebekerd

18 oktober 2016

Wittenhorst kon de 2e bekerronde geen goed vervolg geven. Na een gelijk opgaand eerste part van de wedstrijd trok Wittenhorst het initiatief naar zich toe en creƫerde een aantal goede kansen.
Bram Rubie profiteerde na een twintigtal minuten van onnauwkeurig uitverdedigen van Wilhelmina, zette goed door en knalde de bal hard langs de Weerter doelman: 1-0
Wittenhorst behield het overwicht, echter het manco was het benutten van de diverse goede mogelijkheden die ontstonden. Dit ging zich wreken in de loop van de wedstrijd.
Enkele minuten voor rust werd een corner door alles en iedereen gemist, de inlopende Schreurs kon vervolgens hard raak schieten en de onverwachte 1-1 was daar.
Na rust ontspon zich een gelijk opgaand duel, waarbij het fysiek sterke Wilhelmina Wittenhorst geregeld wist terug te dringen, maar er ook enkele levensgrote kansen door de thuisploeg om zeep werden geholpen.
De laatste 10 minuten van het duel gaf Wittenhorst de wedstrijd volledig uit handen. Twee keer werden de Horster verdedigers afgetroefd in persoonlijke duels door de sterke en behendige Nick Bronzwaer, die in de slotfase zowel de 1-2 alsmede de 1-3 op zijn conto schreef en de thuisploeg daarmee uit het bekertoernooi knikkerde.

Wittenhorst:

Witt, van Asten, Jeffrey Spee, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Peeters, Rubie, Heijnen, Rob Zanders, Bongers (75. van Rensch).