Hay Emonts krijgt lintje

27 april 2017

Op 26 april 2017 is ons lid Hay Emonts door Burgemeester Kees van Rooij koninklijk onderscheiden tot lid in de orde van Oranje Nassau. Onder andere vanwege het vele vrijwilligerswerk dat hij voor RKsv Wittenhorst uitvoert.

Hay, namens het bestuur de leden en vrijwilligers van harte gefeliciteerd!

Onderstaand een overzicht van de verdiensten van Hay waarvoor hij het lintje ontvangen heeft.

De heer Emonts was in totaal bijna 12 jaar raadslid voor het CDA in drie verschillende gemeenten, te weten de voormalige gemeente Horst, de voormalige gemeente Horst aan de Maas en de huidige gemeente Horst aan de Maas. Hij heeft zich gedurende zijn raadslidmaatschap bewezen als een bekwaam, gedreven en integer bestuurder met een grote mate van verantwoordelijkheidsbesef en maatschappelijke betrokkenheid. Hij heeft in die hoedanigheid grote verdiensten voor de gemeenschap verworven. Tevens was hij bijna 17 jaar lid van de commissie Samenleving van de gemeente Horst aan de Maas (en diens voorgangers) en is hij vanaf 2014 voorzitter van die commissie.

Daarnaast heeft de heer Emonts zich op maatschappelijk gebied verdienstelijk gemaakt onder meer in diverse functies binnen voetbalvereniging RKsv Wittenhorst gedurende meer dan 30 jaar, als lid van de medezeggenschapsraad van Basisschool Meuleveld Horst (1996-2005), voorzitter van de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad van Stichting Katholiek Onderwijs Overkwartier tijdens de fusieperiode van 2003 tot 2005 en secretaris van Stichting WinterZon Festival vanaf 2012.