"Helaas ontbreekt de kers op de taart"

25 mei 2020

RKsv Wittenhorst telt in totaal maar liefst achttien seniorenteams. De komende weken praten we bij met onze dames en heren. Hoe erg missen ze het voetbal? Of weegt het gemis van de kantine zwaarder? Hoe hebben ze nog contact met elkaar en hoe volgend seizoen verder? Vandaag de beurt aan Wittenhorst 2.

Wat een goede afsluiter van het seizoen had moeten worden, is helaas abrupt afgebroken door het coronavirus (COVID-19). Een seizoen wat met een zeer jonge groep erg stroef begon. Met de selectie begonnen we vooruitstrevend aan een nieuw seizoen, namelijk door middel van een gezellig selectieweekend.

Echter kwamen we er met het tweede elftal al snel achter dat we de hoop op een goed seizoen moesten laten varen. We kregen voor dit seizoen onze spelers moeilijk bij elkaar. Voor eenieder die ons hierbij geholpen heeft; onze dank hiervoor. Richting de winterstop begon het elftal steeds meer vorm te krijgen. Geblesseerde spelers trainden weer vaker mee. Hierdoor werden onze trainingsgroepen groter en ging het niveau van de trainingen omhoog. Een ander belangrijk gevolg is dat de groep alsmaar meer naar elkaar toe groeide. Dit was ook zichtbaar gedurende de laatste wedstrijden.

Al met al hebben we met ons tweede elftal een wisselvallig seizoen gehad. We zijn van mening dat de nacompetitie binnen handbereik was. Helaas heeft het coronavirus ertoe geleid dat de kers op de taart ontbreekt. We kijken er enorm naar uit om weer te mogen gaan voetballen. Tevens hunkeren wij naar de gezelligheid in de kantine na afloop van de trainingen en de wedstrijden.

Wij wensen iedereen een goede gezondheid toe in deze periode!