In Memoriam Jan Coenders

15 oktober 2015

We vernamen het trieste nieuws dat ons lid Jan Coenders is overleden.  In het jubileumjaar dat Jan zijn 60-jarig lidmaatschap vierde. Hij kon door zijn slechte gezondheid jammer genoeg niet aanwezig zijn bij deze huldiging. Jan werd 85 jaar.

De uit Meerlo afkomstige doelman ontpopte zich als een waardige sluitpost. In het seizoen 58/59 verdedigde hij het doel van Wittenhorst 1. Dit kreeg zijn vervolg in 60/61, 61/62, 62/63 en 66/67. Hij moest in de beginjaren fel duelleren met niet minder dan Piet Peeters. Later was hij de vaste doelman van het tweede elftal. Hier beleefde Jan schitterende momenten. De humor was hem niet vreemd. Spelers van toen kunnen ademloos vertellen over die periode.

Jan was een spraakmaker. Niet voor niets kreeg hij de naam van "de zwarte panter" , denkende aan Frans de Munck. Het was boeiend om te zien hoe hij stijlvol met één hand de ballen uit zijn doel hield. Dit was typerend Jan.

Wij zullen Jan met deze gedachten blijven gedenken!

Wij wensen zijn vrouw Miep, zijn kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe om dit verlies te kunnen dragen.

Bestuur en leden van RKsv Wittenhorst