(Be)wegen naar werk opgestart bij Wittenhorst

14 oktober 2015

Afgelopen zondag, 11 oktober, was in Horst aan de Maas bij RKsv Wittenhorst de officiele Kick Off van het Project (Be)wegen naar Werk.

De genodigden werden door Hay Emonts, die namens Wittenhorst het project leidt, meegenomen door het programma en kregen een korte uitleg over het project, dat er toe moet leiden dat meerdere werkloze jongeren worden ondersteund in hun zoektocht naar een baan. Het programma omvat theoretische trainingen, aangevuld met Sport en Beweging. Het gehele traject duurt ca. 40 weken.

De aanpak is een samenwerking tussen Wittenhorst, Via VVV, UWV, Gemeente Horst aan de Maas en Forta4U. Meerdere partijen uit Horst aan de Maas hebben hun medewerking toegezegd. Zo verzorgde bijvoorbeeld ANCO Lifestyle Centre belangeloos een Fit-test die over een aantal weken wordt herhaald om  de voortgang te meten.

20151011_bewegen_n_werk-Ton.JPG

Tijdens de bijeenkomst ging voorzitter Ton Hagens kort in op de voortgang binnen de Sportzone Kasteelse Bossen en het belang van sociaal-maatschappelijke trajecten in de Sportzone.

20151011_bewegen_n_werk-Ron_vd_Bekerom.JPG

Daarna volgde een toelichting van Ron v.d. Bekerom namens Via VVV die de samenwerking tussen VVV en Wittenhorst als strategische Partnerclub nog eens benadrukte.

20151011_bewegen_n_werk-Bob_Vostermans.JPG

Wethouder Bob Vostermans benadrukte vervolgens het grote belang van samenwerkende verenigingen in combinatie met sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen en kondigde aan dat ook de Gemeente zelf een zog. "Leertuin" gaat starten. Dit betreft een nieuwe project waarin meerdere bijstandsgerechtigden onder leiding van de Bosgroep Zuid Nederland aan de slag gaan in de Kasteelse Bossen. Vanuit de Gemeente is hiertoe Bas v.d. Lisdonk verantwoordelijk en zal Zanders Groen uit Horst de uitvoering verzorgen.

Het begeleidingsteam van Bewegen naar Werk kon vanwege wedstrijden slechts gedeeltelijk aanwezig zijn.  Op onderstaande foto zien we het begeleidingsteam, dat bestaat uit Jerino Lekatompessy (VIA VVV en SC Irene), Luca Aquina (Forta4U) , Davy Beerens (Assistent trainer Wittenhorst 1) en Daan Hendriks (speler Wittenhorst 1).