In memoriam: Jan van der Sterren

23 oktober 2020

We ontvingen het droevige bericht van het overlijden van Jan van der Sterren op 85-jarige leeftijd. De wat oudere leden kennen Jan toen hij zich als Americaan in juli 1958 aanmeldde als lid van Wittenhorst - 62 jaar geleden.

Met zijn wilskracht en enthousiasme veroverde hij een plek als voorstopper in het eerste elftal. Vier seizoenen lang (1958-1962) was hij het boegbeeld van de oranjemannen. Wat waren het toen prachtige confrontaties met o.a. Venray. Daar ging je voor naar het voetballen toe. Jammer dat Jan mede door blessures het voor gezien moest houden. De wil was er wel maar de ongemakken weerhielden hem om door te gaan.

Jan bleef het voetballen nauwlettend volgen en was altijd benieuwd naar de verrichtingen van het eerste elftal. Zijn karakter bleef Jan behouden ook in de laatste levensfase, hij streed voor “elke meter”. Zo blijven we Jan herinneren.

Wittenhorst zal dit niet vergeten.

Wij wensen zijn vrouw Ell, kinderen, kleinkinderen en familie sterkte toe om dit verlies te dragen.

Bestuur en leden RKsv Wittenhorst.