In memoriam: Mart van Issum

17 april 2020

Heden kregen we het droevige bericht dat ons lid Mart van Issum op 88-jarige leeftijd is overleden.

Wederom is er een icoon bij Wittenhorst heengegaan. Mart, een telg uit de bekende voetbalfamilie Van Issum, is zeker in de jaren 50 een onbetwistbaar figuur. Hij behoort tot de zeer weinigen die meer dan tweehonderd competitiewedstrijden in het eerste elftal van Wittenhorst heeft gespeeld. Als technisch uiterst begaafd middenvelder maakte hij maar liefst veertien seizoenen - van 1950 tot 1964 - deel uit van het vaandelteam, jarenlang als aanvoerder. Hij maakte dus ook deel uit van het roemruchte team dat in 1952 kampioen werd en promoveerde naar de 2e klasse.

Maar ook na z’n actieve carrière bleef Mart bij Wittenhorst betrokken. Hij diende de vereniging niet alleen als trainer van de lagere elftallen en als jeugdtrainer, maar ook als hoofdtrainer (1975-1977) en als bestuurslid. Dit was meer dan voldoende aanleiding voor zijn benoeming tot Lid van Verdienste.

Bij de uitgave van het jubileumboek '60 jaar Wittenhorst' was Mart een belangrijk persoon die met zijn verleden veel kon bijdragen om dit boek tot stand te brengen.

Met zijn 75-jarig lidmaatschap (1 mei 1945) verliest Wittenhorst hiermee zijn oudste lid.

Mart, namens de gehele vereniging, bedankt voor jouw inbreng en fijne voetbalmomenten. We wensen de familie veel sterkte toe met dit grote verlies.