Speler van het veld geplukt: Tom Alaerds

18 april 2020

We plukken periodiek een speler van het veld en zetten hem/haar even in het zonnetje. Deze keer hebben we Tom Alaerds van het veld geplukt.

Naam: Tom Alaerds
Leeftijd: 17 Jaar
Team: JO19-2
Positie: Keeper
Opleiding/school: Ondernemer Retail (Summa College Eindhoven)

Hoelang ben je lid van RKsv Wittenhorst?
Ik ben lid van RKsv Wittenhorst sinds ik 12 jaar ben. Daarvoor heb ik bij vv Hegelsom gevoetbald en gekeept.

Wat is je mooiste ervaring als keeper tot nu?
Mijn mooiste ervaring als keeper tot nu toe is dat ik meerdere jaren heb gekeept voor de selectieteams van de KNVB. Ik heb via de KNVB in verschillende stadions en tegen topclubs mogen keepen.

Wat is jouw beste eigenschap (in het veld)?
Mijn beste eigenschap is dat ik er altijd vol voor wil gaan. Dit kan soms doorslaan en dan werkt het alleen maar tegen me en het team. Daarnaast ben ik een keeper die graag coacht, meevoetbalt en een goede trap heeft.

Hoe ga jij om met het winnen/verliezen van een wedstrijd?
Ik wil altijd winnen en ik wil geen tegengoals. Als  we met 10-1 winnen, dan kan ik flink balen als de tegengoal niet nodig was geweest.

Wat zijn je hobby's naast voetbal?
Naast het voetbal heb ik verschillende hobby’s: motorcross, mountainbiken, skiën, downhill-biken en fitness. Verder vind ik veel verschillende sporten leuk om te kijken.

Wat zou je nog één keer in je leven gedaan willen hebben?
Ik wil zeker één keer in mijn leven voor een langere periode in de winter naar Oostenrijk gaan.

Regen of zon?
Met voetballen heb ik het liefste zon. Je kunt dan altijd op natuurlijk gras spelen.  In Oostenrijk heb ik graag het liefste zoveel mogelijk sneeuw.

's Morgens voetballen of ’s middags?
’s Middags, want dan ik ’s morgens werken en me de hele morgen verheugen op het voetballen wat er komt.

Kunstgras of natuurlijk gras?
Natuurlijk gras, want dat voelt veel echter aan. Daarnaast is het als keeper ook prettiger om op natuurlijk gras te duiken.

Thuiswedstrijd of uitwedstrijd?
Thuiswedstrijd. Bij Wittenhorst is er altijd een goede sfeer om in te voetballen, daarnaast is er dan meer eigen publiek.