Een interview met Mariet in 't Zandt

5 september 2020

Door het coronavirus kwam er een abrupt einde aan vele jaren trouwe dienst in de kantine van Mariet in ‘t Zandt. Ze stopt er namelijk mee. We blikken met haar terug en willen haar bedanken voor wat ze allemaal voor onze club heeft gedaan. Mariet aan het woord.

”Ik heb ergens tussen de 20 en 25 jaar in de kantine van Wittenhorst gewerkt. Precies weet ik het niet meer. Ik ben destijds benaderd door Appie Janssen en ging op de zondag werken, samen met Jeu en Mia van der Sterren. Helaas kwam er door het coronavirus dus een abrupt einde aan deze lange periode. Ik had wel al aangegeven dat ik na het afgelopen seizoen zou stoppen. Echter had ik het seizoen natuurlijk graag afgemaakt. Het is jammer dat ik niet op een normale manier afscheid heb kunnen nemen van de leden en de andere medewerkers van de kantine. Maar het is even niet anders..."

"Het was altijd leuk én gezellig om in de kantine te werken. De meeste jaren heb ik met een vaste groep samengewerkt. Dit waren mooie tijden. Je was aan elkaar gewend en wist wat je aan elkaar had. Je kreeg echt een band met elkaar. Met deze vaste groep kwamen we voor de coronacrisis nog wel eens bij elkaar om gezellig bij te kletsen en iets te drinken. Hopelijk kunnen we dit binnenkort weer oppakken. De gezelligheid onderling en met de leden ga ik natuurlijk wel missen. Maar goed, de jeugd mag het gaan overnemen. En dat gaat goed komen, ik wens ze daarbij alle succes toe!"

"Ik herinner mij nog veel mooie momenten. Zo zat ik samen met mijn man Piet in het boerengezelschap in 2001. Ook herinner ik mij dat ik een aantal jaren werkte bij elke thuiswedstrijd van de veteranen. Dit waren gezellige avonden en samen met Piet sloot ik dan aan bij de mensen in de kantine. Hier kijk ik met veel plezier op terug. Ik ben trouwens natuurlijk niet helemaal weg bij Wittenhorst. Sinds een aantal jaren help ik op maandagmorgen bij het poetsen van de kantine. Dit blijf ik voorlopig doen. Ook zal ik indien nodig op de doordeweekse dagen nog helpen. Bijvoorbeeld als de Engelse of Amerikaansche scholen of het Dencron College op het sportpark activiteiten hebben. Ik wil via deze weg alle leden bedanken voor de gezellige jaren in de kantine en hoop dat het iedereen goed gaat. Dat is toch echt het allerbelangrijkste in het leven!"