Wisselende bekerresultaten jeugd

6 september 2020

Wittenhorst JO19-1 liet zich op eigen veld verrassen door Helden JO19-1: 3-4. De ploeg van trainer Remco Arts, die vorige week de beker begon met een uitzege bij Sportclub Irene, had aan treffers van Nick Driessen, Bono Wijnhoven en Mats van Biljouw niet genoeg om de leiding in de bekerpoule te behouden. Volgende week gaan de Horstenaren op bezoek bij koploper Laar uit Weert, dat de eerste twee wedstrijden wist te winnen. Een (ruime) overwinning zal dus nodig zijn om alsnog de volgende ronde te bereiken.

Wittenhorst JO17-1 kwam op bezoek bij Hoofdklasser Volharding/Sambeek JO17-1 geen moment in de problemen: 0-2. Beide ploegen wisten in de eerste helft niet te scoren, ware het niet dat de ploeg van trainer Ken Peeters enkele kansen creƫerde om de voorsprong te nemen. Direct na rust wist Sjeffrie Swinkels de ban te breken, waarna Jelle Janssen in de laatste minuten aan alle onzekerheid een einde bracht. Volgende week bezoeken de oranjehemden Olympia '18 in Boxmeer. Bij een overwinning plaatst men zich voor de volgende ronde van de beker.

Een lastige middag voor Wittenhorst JO17-2 op bezoek bij Sportclub Irene JO17-1: 5-1. De Hoofdklasser zag de thuisploeg uit Tegelen al snel een ruime voorsprong nemen en kon alleen via Gido van Helden de score draaglijker maken. Beide ploegen hadden echter nog voldoende kansen om te scoren, dus de eindstand had aan beide kanten spectaculairder kunnen zijn. Hoewel het bekeravontuur er bijna opzit, biedt dit seizoen nog genoeg wedstrijden en uitdagingen in een sterk bezette Hoofdklasse.

Op eigen veld is Wittenhorst JO15-1 geen moment in de problemen geweest tegen H.B.S.V. JO15-1: 11-0. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens had voetballend duidelijk de overhand en wist dit dan ook duidelijk uit te drukken in de score. Volgende week ontvangen de Horstenaren op eigen veld Blerick JO15-1, dat met twee overwinningen aan kop gaat in deze poule. De winnaar van deze wedstrijd zal dan ook doorgaan naar de volgende ronde.

Wittenhorst JO13-1 wist op eigen veld niet tot scoren te komen tegen Sparta '18/Kronenberg JO13-1: 0-5. Hoewel de ploeg de laatste weken steeds minder tegendoelpunten krijgt, is het nog lastig om zelf doelpunten te maken. De ploeg lijkt steeds beter te wennen aan het spelen op een groot veld, maar er moeten qua niveau nog wat stappen worden gemaakt. Wellicht dat dit volgende week al lukt op bezoek bij Venlosche Boys.

Wat verder opviel bij deze bekerronde en eerste competitieduels:

• Een doelpuntrijk gelijkspel voor Wittenhorst JO15-3 tegen Belfeldia: 3-3.
  • Een ruime overwinning voor Wittenhorst JO15-2 op bezoek bij Sparta '18/Kronenberg: 1-5.
  • Wittenhorst JO12-2 liet er geen gras over groeien op bezoek bij Reuver: 1-13.
  • Wittenhorst JO11-2 had in Venray geen genade met de JO11-2 van de plaatselijke SV: 2-15.