Wittenhorst 1 maakt er weer vijf

6 september 2020

In de tweede poulewedstrijd van de bekerstrijd thuis tegen het Zuid-Limburgse Laura/Hopel comb. oftewel LHC konden de oranjemannen bij winst de oversteek maken naar de knock-out-fase. In het eerste treffen vorige week bleef Wittenhorst duidelijk overeind. Een 0-5 zege tegen RKVVO was het resultaat. De ploeg van Ger Senden verloor met 1-3 van Olympia’18. Dus Wittenhorst wist wat het moest doen.

Trainer Ton Kosterman had deze middag weer gekozen voor een team dat voor en na de rust voor een gedeelte er anders uitzag. Zo dicht voor de competitie een logische redenatie. Na het eerste fluitsignaal was het Wittenhorst dat het doel fel belaagde. In de 7e min. kon Jeroen Verkennis het eerste doelpunt laten aantekenen. Hij schoot de bal onhoudbaar achter de doelman. De aangever was Joost van Rensch. Het duurde toch even nadat nummer twee werd gescoord. Dit werd overgelaten aan Daan Verlijsdonk: 2-0.

Wittenhorst geloofde het toen wel. De bezoekers kwamen snel hierna door de handige Glen Lemlijn opzetten, die bijna doelman Jaap Omvlee verraste. Deze instelling blijkt altijd fout te zijn. Vlak voor de pauze werd de ruststand bepaald door Michiel Hanssen, hij krulde de bal mooi binnen: 3-0.

Direct na de pauze was er verslapping in de Horster ploeg. Tweemaal konden de bezoekers gevaarlijk worden. Hieruit kwam dan de aansluitingstreffer. Uit een corner werd de 3-1 binnengetikt. Waar was de dekking? Na de wissels kwam Wittenhorst weer los. Op aangeven van Verlijsdonk scoorde Hanssen de 4-1. Het slotakkoord kwam van de voeten van Jeroen Verkennis, hij bepaalde de eindstand op 5-1.

A.s. zondag wordt in Boxmeer de poulefase afgesloten. Olympia’18 won met met 3-1 van RKVVO.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Martijn van Ooijen (46. Daan Hendriks), Dion van Horne, Bart Zanders, Denny Bongers (46. Jeffrey Rijkers), Frank Peeters, Joep Beurskens, Daan Verlijsdonk (71. Dirk Scheres), Joost van Rensch (56. Tom Spreeuwenberg), Jeroen Verkennis, Michiel Hanssen (56. Giel Beurskens).

De Wittenhorst-jeugd werkte ook haar tweede bekerronde af, waar de jongere jeugd zelfs al aan de competitie is begonnen. Lees de verslagen via de volgende link: https://www.rksv-wittenhorst.nl/nieuws/wisselende-bekerresultaten-jeugd

Wat verder opviel:

• Opnieuw een ruime bekerzege voor Wittenhorst 2, dat dit maal met maar liefst 6-0 won op eigen veld van RKSVN 2. Volgende week maakt de ploeg van trainer Richard Kleuskens op bezoek bij Baarlo in een rechtstreeks duel uit wie deze poule gaat winnen.
  • Wittenhorst VR1 wist haar tweede bekerwedstrijd niet om te zetten in een overwinning. Op bezoek bij 3e klasser Constantia werd nipt met 2-1 verloren. Volgende week wacht de laatste test voor de start van de competitie: Gassel VR1.
  • Wittenhorst 3 zag ook haar tweede bekerwedstrijd helaas verloren gaan: op bezoek bij Montagnards 3 werd met 4-1 verloren. Volgende week kunnen de oranjehemden op eigen veld tegen Melderslo het vege lijf redden om alsnog met punten op zak de competitie in te gaan.
  • Wittenhorst 4 was op eigen veld niet opgewassen tegen de bezoekers van Blerick 3: 0-3. Volgende week komt Olympia '18 3 naar sportpark Ter Horst, wellicht dat er dan nog wat vertrouwen kan worden getankt voor de competitie.
  • Wittenhorst 5 beleefde een heerlijke middag in Vierlingsbeek door met 1-3 te winnen op bezoek bij Volharding 4. Na de eerdere 2-1 overwinning op VCA, gaan Hegelsom 2 en ons vijfde elftal volgende week samen uitmaken wie er door zal gaan naar de volgende ronde.
  • Wittenhorst 6 was op eigen veld nét niet opgewassen tegen de bezoekers van Melderslo 3: 1-2. Vorige week werd er ook al met één doelpunt verschil verloren. Wellicht dat dit volgende week omgedraaid kan worden in een thuiswedstrijd tegen Stormvogels '28 2.
  • Opnieuw bekersucces voor Wittenhorst 7, dat vandaag met 2-1 wist te winnen van Sporting S.T. 2. Na de eerdere zege op BVV '27, gaan de Horstenaren volgende week op eigen veld met Venray uitmaken wie er doorgaat naar de volgende ronde.
  • Met het kleinst mogelijke verschil wist Wittenhorst 8 vandaag te winnen van Hegelsom 3: 1-2. Na de eerdere bekerzege op America, gaan de oranjehemden volgende week naar Venray 9 toe om samen uit te maken wie er doorgaat naar de volgende ronde.
  • Een nipte, maar knappe zege van Wittenhorst 9 vandaag tegen Venray 10: 3-2. Volgende week volstaat een punt tegen Melderslo 4 om de volgende ronde van de beker te bereiken.
  • Een tweede gelijkspel op een rij voor Wittenhorst 10 in dit bekeravontuur. De bezoekers van Hegelsom 4 hielden de Horstenaren op 2-2. Volgende week moet er gewonnen worden van Melderslo 5 én is men afhankelijk van de uitslag van de andere derby tussen Hegelsom en Meterik om alsnog door te gaan naar de volgende ronde.
  • Wittenhorst 11 is doorgegaan waar het vorig seizoen bleef: winnen en dat ook nog eens met grote cijfers. Vandaag werd Hegelsom 5 met 8-1 aan de zegekar gebonden. Gezien het doelsaldo van America 4, is de kans aanwezig dat er volgende week zondag op sportpark Erica opnieuw een aantal Horster doelpunten zullen vallen.
  • Wittenhorst 12 wist haar tweede wedstrijd als nieuwste vriendenteam nét niet te winnen. Op bezoek bij sv United 5 werd met 1-0 verloren. Volgende week wacht er en zware kluif wanneer koploper RESIA 2 op bezoek komt. Laat het een mooie opwarmer worden voor de competitie.