Jeugd krijgt de kans bij Wittenhorst

1 juli 2021

Kracht van de jeugdopleiding Wittenhorst komt nu naar boven!

Het seizoen 2020-2021 gaat in de boeken als een gedenkwaardig jaar. Het tweede jaar waarin we te maken kregen met de pandemie COVID-19. Een jaar waarin we nog minder wedstrijden mochten spelen dan het jaar daarvoor. Een jaar wat ieder individu op zijn eigen manier heeft verwerkt. Voor sommige was het een jaar van bezinning. Laten we hopen dat we in het nieuwe seizoen 2021-2022 weer ‘de wei’ in mogen. De spelers, supporters maar ook de staf en bestuur snakken naar een ‘normaal’ seizoen.

De aftrap van het nieuwe seizoen voor zowel de Wittenhorst selectie en JO19-1 selectie begint met de start van de voorbereiding op donderdag 5 augustus. Dan zal onze nieuwe hoofdtrainer Sjoerd van der Coelen aftrappen met zijn trainersstaf (met o.a. de nieuwe keeperstrainer Hessel Verhoeven). Iedereen die onze club een warm hart toedraagt zal nieuwsgierig zijn hoe de nieuwe selectie het er komend seizoen vanaf brengt. Alle drie de teams spelen in hun eigen competitie tegen dezelfde teams. Er hebben zich de nodige wijzigingen voorgedaan. Spelers zijn gestopt, in een lager team binnen Wittenhorst gaan spelen of vertrokken naar een andere club. Juist nu zien we de kracht van onze stabiele jeugdopleiding. Bij start van de voorbereiding staan er 35 selectiespelers voor Wittenhorst 1 en 2 aan de aftrap en 18 selectiespelers bij JO19-1. Bijna 85% van de voltallige senioren selectie komt uit de eigen opleiding. 3 spelers uit deze groep komen van buiten Horst a/d Maas (Dion, Jeroen en Haris).

De selectie senioren voor komend seizoen ziet er als volgt uit:

Keepers:

Tom Alaerds, Ravi Arts, Ward Jacobs en Roel van Rens

Verdedigers:

Bart Zanders, Dion van Horne, Sven van Ooijen, Martijn van Ooijen, Ken Alaerds, Daan Driessen,
Jeroen Reijnders, Ruben van Helvoort en Kevin van Asten.

Middenvelders:

Joep Beurskens, Giel Beurskens, Jeffrey Cuppen, Nick Driessen, Ruud Meijers, Koen Saris,
Dirk Scheres, Joeri Arts, Erik Beelen, Robbin Clabbers, Mick Claessen, Bono Wijnhoven en
Nicky Zanders.

Aanvallers:

Joost van Rensch, Niek van der Sterren, Jeroen Verkennis, Haris Morris Bangura, Mats van Biljouw, Sem Derix, Aliyo Katolo, Luuk Mooren, Charlie Schatorie

Personele wijzigingen in de Wittenhorst selectie voor komend seizoen 2021-2022

Uitstroom

Wittenhorst 1:

• Rob Zanders: stopt vanwege langdurige blessure. Heeft zich wel aangemeld bij de club in zijn woonplaats Hoogeloon (3e klasse)
  • Jaap Omvlee: SV Waalstad (3e klasse zaterdag)
  • Jeffrey Rijkers: EVV Echt (3e Divisie)