Sparta '18/Wittenhorst MO17-1 sluit winnend af

29 juni 2021

Sparta '18/Wittenhorst MO17-1 – MDOC MO17-1 (dinsdag 22-06-2021 voor de Regiocup)

Deze wedstrijd werd afgelopen week al op verzoek van MDOC verschoven. Dit kwam ons goed uit, want een paar dagen extra rust konden onze licht geblesseerden goed gebruiken. Tijdens de warming-up kon je al merken dat iedereen gefocust was. Eerdere wedstrijden dit seizoen waren gelijk opgaand en spannend tot de laatste minuut, maar leverden slechts 1 punt op. Ditmaal waren we er op gebrand om de drie punten zelf te houden. Vanaf het eerste fluitsignaal werd dit op het veld ook meteen duidelijk. In de 6e minuut wist Merle met een strak schot in de hoek de score te openen: 1–0. Niet veel later gaat Isa goed door en legt de bal af op Merle die wederom het net weet te vinden: 2–0 in de 10e minuut. Merle heeft de beste start van een wedstrijd sinds tijden, want in de 15e minuut maakt ze me een fraai afstandsschot de 3 – 0. Een zuivere hattrick dus. Hierna lieten we de teugels iets vieren en werden er nog wel kansjes gecreëerd, maar verzilveren wilde niet lukken. Na de rust werd het allemaal iets rommeliger. Dit resulteerde in de 3–1 in de 50e minuut. Dit schudde ons wakker en nadat Sarah goed doorging en de bal bij Lieke wist te bezorgen stond er weer een marge van drie op het scorebord: 4–1 in de 55e minuut. Deze voorsprong zorgde er helaas voor dat we minder gefocust gingen spelen. Zonder dat het onze bedoeling was lieten we MDOC meer en meer in de wedstrijd komen. In de 70e minuut wist MDOC ons net te vinden: 4–2. Toen kreeg MDOC het gevoel dat er misschien nog iets mogelijk was en kwamen we vaker in lastige situaties terecht. In de 75e minuut werd het zelfs nog 4–3 en toen ging MDOC er helemaal in geloven. Wij hebben echter deze situatie nu zo vaak in ons nadeel en soms ook in ons voordeel meegemaakt, dat we ons herpakt hebben en de wedstrijd over de streep hebben getrokken. Eindstand 4–3. Zaterdag is de laatste wedstrijd van dit seizoen tegen Sportclub Irene. Ook tegen hen hebben we dit seizoen nog niet veel punten kunnen pakken en dat zouden we ook graag eens anders zien.

Sportclub Irene MO17-1  - ST Sparta/Wittenhorst MO17-1 (zaterdag 26-06-2021 voor de Regiocup)

De laatste wedstrijd voor de Regiocup en tevens de laatste wedstrijd van het seizoen 20/21.

Wederom tegen Irene. Na een gelijkspel en een nipt verlies wilden we nu de punten toch wel eens mee terug naar huis nemen. Van begin af aan ontspon zich een gelijk opgaande strijd. Irene met de gebruikelijke lange ballen of steekpasses (waar wij de nodige moeite mee hebben), wij met ons favoriete combinatievoetbal om met z’n allen de tegenstander onder druk te zetten. Het grote verschil zat hem in de afronding. Irene wist met enkele kansen 2 keer te scoren (5e en 25e minuut) en onze kansen werden helaas niet verzilverd. Ondanks de achterstand bleven we ons eigen spel spelen. Beide teams hebben kansen gehad maar voor de rust werd niet meer gescoord. In de rust kwamen we tot de conclusie dat deze wedstrijd zeker nog niet gespeeld was en vol vertrouwen werd aan de 2e helft begonnen. In de 50e minuut maakte Irene een foutje achterin waar Sil P. dankbaar gebruik van maakte om de 2–1 op het scorebord te zetten. Niet veel later is het Meike die de verdediging de bal ontfutselt en daarna lepelt ze de bal over de keepster: 2–2. Tijdens de drinkpauze wordt iedereen nogmaals herinnerd aan de afgelopen wedstrijden waar het venijn steeds in de staart zat. De wedstrijd duurt 80 minuten! Meteen na de drinkpauze verstuurt Jolein een steekpass op Sil P. die dan geen moeite heeft om 2-3 te maken. Irene laat het niet op zich zitten en komt in de 70e minuut langszij. Beide teams gaan vanaf dat moment op zoek naar de winnende treffer. Na goed vanuit de verdediging opkomen van Michelle weet ze de vrijstaande Sil P. te bereiken. Met een schitterend afstandsschot schiet ze de 3–4 binnen. Hoewel Irene het nog probeert geven wij geen krimp meer en nemen we de 3 punten mee naar huis. Gelukkig hebben we dit seizoen op fraaie wijze kunnen afsluiten. Deze Regiocup-wedstrijden waren allen spannend van begin tot eind. Hoe zou een normaal seizoen er dan uit hebben gezien? Wij zijn in ieder geval blij dat we überhaupt weer wedstrijden hebben kunnen voetballen!