Jeugdselectie neemt het op tegen profclubs

3 augustus 2019

Kampioen worden en promoveren, het lukte afgelopen seizoen op overtuigende wijze bij de JO19-1 en JO15-1. Beide teams maken dit seizoen een stap omhoog en krijgen daarin te maken met ambitieuze tegenstanders van formaat.

Het vaandelschip van de jeugdopleiding staat ook dit seizoen onder leiding van Richard Kleuskens. Afgelopen seizoen waren de Horstenaren haast ongenaakbaar in de Vierde Divisie, waardoor de titel begin mei al mocht worden gevierd. De ploeg zag een aantal spelers de stap maken naar de senioren, maar de oranjehemden beschikken over maar liefst twaalf tweedejaars A-spelers, waarbij de ploeg is aangevuld met jongens uit de JO17-1 van vorig seizoen. In de Derde Divisie wacht een seizoen vol uitdaging. Wat te denken van profclub FC Eindhoven en gerenommeerde amateurclubs als Blauw/Geel '38, Gemert, OJC Rosmalen en Orion? Daarnaast mag de altijd beladen derby tegen Venray natuurlijk niet ontbreken. We kijken uit naar een spectaculair seizoen!

Wittenhorst JO15-1 staat aankomend seizoen onder leiding van een 'nieuwe' trainer. Stan Theeuwen, afgelopen seizoen assistent-trainer in de jeugd van VVV-Venlo, keert terug op Sportpark Ter Horst. Hij was in het recente verleden al assistent -en hoofdtrainer in o.a. de JO17-categorie van RKsv Wittenhorst. Theeuwen kan beschikken over bijna de gehele JO14-1 van vorig seizoen, welke is aangevuld met Gido van Helden (Melderslo). De Horstenaren nemen het op tegen profclubs FC Eindhoven, MVV en NEC. Daarnaast nemen de oranjehemden het op tegen amateurgiganten als Achilles '29, UNA en DZC'68 uit Doetinchem. We zijn benieuwd naar de ontwikkelingen en we gaan jullie op de voet volgen!

Ook Wittenhorst JO13-1 neemt het op tegen twee profclubs. In de Derde Divisie worden o.a. FC Eindhoven JO13-2 en Roda JC JO12-1 de tegenstander. Met verdere tegenstanders als RKsv Nuenen en SBC, belooft het weer een leerzaam seizoen te worden.

En om het lijstje helemaal af te werken zullen zowel Wittenhorst JO17-1 én JO17-2 actief zijn op Hoofdklasse-niveau. De JO17-1, onder leiding van Ken Peeters, zal het veelal tegen teams uit Brabant opnemen, waar de JO17-2 meer Limburgse tegenstanders zal treffen. De regels in de Hoofdklasse zijn iets veranderd. Er wordt gespeeld in halve competities en periodetitels worden afgeschaft. Op basis van de ranglijsten in beide Hoofdklassen, wordt er na de winter een herindeling gemaakt. Hetzelfde geldt voor de JO15-2, dat dit seizoen ook zal aantreden in de Hoofdklasse.