Cursus "pedagogisch handelen"

3 augustus 2019

Beste trainers en leiders van Wittenhorst,

Direct na de zomervakantie start er een zeer interessante cursus “Pedagogisch handelen” die voor elk kaderlid binnen onze jeugdafdeling waardevol zal zijn. Deze wordt aanbevolen als een MUST voor iedere amateurvereniging.

Doel is om handvaten aan te bieden hoe op een bewuste manier met het groepsproces kan worden omgegaan en hoe dit te beïnvloeden is, zodat ieder kind met plezier kan (leren) voetballen. Het pedagogisch handelen zien wij naast de voetbaltechnische aspecten als een belangrijke voorwaarde om dit te bereiken.

Niet alleen voor een beginnend kaderlid maar zeker ook voor diegenen die al enkele jaartjes meelopen is dit leerzaam met de nodige eye-openers. Het bewust worden van verantwoord handelen zal er voor zorgen dat je met nog meer plezier met je voetbalactiviteiten bezig bent.

Het cursusprogramma (interactief) bestaat uit 4 avonden die georganiseerd worden door v.v. Hegelsom in samenwerking met 4-Skills, o.l.v. Arnoud Jonker. Wittenhorst participeert samen met enkele andere verenigingen in deze cursus.

Cursusdata;

Ma 19 aug  : De gouden weken
Ma 2 sept   : Omgaan met pupillen
Di 17 sept   : Organisatie rondom training/communicatie met ouders en jeugd
Di 1 Okt.     : Omgaan met junioren

Waar: kantine v.v. Hegelsom
Aanvang: 19.00 uur|
Ende: 21.30 uur, uitloop tot 22.00 uur
Kosten: gratis deelname

Wij hopen ten zeerste dat ook jij het belang van deze cursus inziet en hier dan ook aan wilt deelnemen. De data zijn op 2 maandagen en dinsdagen gepland zodat je niet 4 trainingen hoeft te missen. Met HJO is vast een oplossing te vinden om de trainingen door te laten gaan.

Geef je per mail op bij je afdelingscoördinator en zorg dat je erbij bent, zodat je het nieuwe seizoen met de juiste bagage kunt starten.

Heel veel plezier en wijsheid gewenst!

TZ Opleidingen