JO17-4 Team van de week

6 maart 2017

Team van de week

Wittenhorst JO17-4 speelde dit weekend als enige team de altijd beladen streekderby tegen SV Venray (JO17-5). De wedstrijd werd met 3-0 verloren. Ondanks het verlies is Wittenhorst JO17-4 deze week het team van de week.

Dit is de link naar de teampagina: http://rksv-wittenhorst.nl/teamsvoetbal/?team=66

Lees hieronder het verslag van de wedstrijd.

De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen stond alweer voor de deur. De derby tegen het vijfde elftal van Venray was het affiche van deze pot.
Wittenhorst JO17-4 de kweekvijver van Wittenhorst 1 met bekende sterspelers als "Preens Miel", "Guustav" en "Ibi" moest deze klus gaan klaren. Maar wat een schip is zonder kapitein dat is JO17-4 zonder zijn trainers. De Lei van de Bekerom van JO17-4 "Jaak", Lord en de gebroeders Koeman (JP en Boes). Onder leiding van deze mannen ging JO17-4 met volle moed richting de verkeerde kant van de A73.

Dan nu de wedstrijd...

Vooraf werd door de trainers gehamerd op het zo geconcentreerd mogelijk spelen en om onderling goed met elkaar af te stemmen welke mannen verdedigd moesten worden. Dit ging erg goed en de eerste kansen waren dan ook voor de oranje mannen. Uitgerekend Sven (ook wel "Svizzle" genoemd) de enige die net geen Carnaval had gevierd kreeg de bal helaas niet tussen de palen. En zoals de wetten van het voetbal werken, gaat ie er aan de ene kant niet in, dan valt ie in het andere netje. Een schot van Venray kwam in het strafschopgebied op de hand van een Wittenhorst speler. Het fluitsignaal klonk en een penalty werd gegeven. Wat Robert Schilder van Cambuur Leeuwarden niet lukte ging bij Venray wel goed 1-0 achter.

Hierna zag je dat Wittenhorst iets afwachtender ging voetballen waardoor het een tactisch schaakspel werd tot aan de rust.
In de rust werd door de trainers aangehaald om het spel van het begin van de eerste helft aan te houden. Concentratie en goede coaching waren de twee kernwoorden. Dit leidde tot een aantal goede kansen aan de zijde van Wittenhorst. Één schot werd door de tegenstander over de achterlijn geschoten waardoor Wittenhorst een corner mocht gaan nemen. Hiervoor werd "Ibi" aangewezen om de bal voor de pot te slingeren, maar die wist niet dat er ook cornervlaggen op iedere hoek van het veld staan. Resultaat, de cornervlag moest het ontgelden en de bal werd nauwelijks geraakt... doeltrap (Ibi, volgende keer beter jongen). Wat Wittenhorst niet lukte ging bij Venray iets beter, de bal werd bij een corner voor de goal geslingerd uitgewerkt door Wittenhorst maar helaas viel de bal via een kluts voor de voeten van een Venrayenees (iemand uit Venray) 2-0.

Hierna werden er enkele tactische wissels doorgevoerd door de gebroeders Koeman om wellicht nog iets te forceren. Dit zorgde er natuurlijk wel voor de er ruimtes zouden komen te liggen achter de eigen verdediging. Deze ruimte werd ook gezien door een middenvelder van Venray die de bal over de verdediging heen speelde. Wittenhorst keeper Guustav "Terstegen" Janssen schatte dit verkeerd in waardoor de bal niet goed kon worden weggewerkt, hierdoor kregen we helaas de 3-0 om de oren. Na de goal leek de wedstrijd te veranderen in een Engelse wedstrijd met een hoog baltempo. Dit werd de scheidsrechter teveel waardoor deze gewisseld moest worden (de scheidsrechter is geen bijnaam van een speler, het betreft hier de leidsman van de wedstrijd). Met nog 10 minuten te spelen werd de leider van de tegenstander scheids, wellicht dat dit nog een oude regel is die Blatter een keer heeft opgesteld. De laatste 10 minuten waren niet heel spannend waardoor zelfs een aantal toeschouwers wegsukkelde, gelukkig floot de scheids dan ook voor het einde van de wedstrijd.

Ondanks het resultaat hebben we het toch goed gedaan. Zeker als je nagaat dat we vorig jaar in de beker met 9-0 van deze tegenstander verloren. We gaan met deze wedstrijd in het achterhoofd er proberen een mooi seizoen van te maken. En zoals Preens Miel het afsluiten graag ziet is dit verslag "Alaaf".