JO19-1 wint topper van Gemert

16 februari 2020

In een bloedstollend en bij vlagen hoogstaand duel heeft Wittenhorst JO19-1 een knappe 3-2 zege geboekt op de nummer twee van de 3e divisie: Gemert. Al binnen tien minuten stonden de Horstenaren op het hoofdveld met 2-0 voor na treffers van middenvelder Nick Driessen en aanvaller Aliyo Katolo. De 1-0 kwam voort uit goed terugleggen van spits Niek van der Sterren, waarna Driessen koelbloedig afrondde. De verdubbeling van de voorsprong kwam voort uit een technisch hoogstandje van Katolo. Na de snelle gelijkmaker besliste Driessen de wedstrijd met een rake vrije trap. Vraag van de redactie: "John, houd je je de volgende keer wel aan je belofte als de vrije trap erin gaat?". De oranjehemden bleven voor de vierde keer op een rij ongeslagen en staan nu slechts twee punten achter nummer twee RKsv Nuenen. Na de carnaval volgt de lastige uitwedstrijd bij OJC Rosmalen, dat momenteel de zesde plek bezit.

Op bezoek bij Geleen-Zuid heeft het Wittenhorst JO17-1 van trainer Ken Peeters eenvoudig met 0-5 gewonnen. De Horstenaren waren duidelijk de bovenliggende partij en konden dit dan ook uitdrukken in de score. Zowel Mats van Biljouw als Maik Heijer scoorde twee keer, waar ook Sjuul Kleuskens een duit in het zakje deed. De oranjehemden mogen zich met zeven punten uit drie wedstrijden voorlopig koploper noemen in de Hoofdklasse en gaan na de carnaval thuis aantreden tegen IVO uit Velden.

Wittenhorst JO16-1, dat enkele basisspelers afstond aan onze JO17-1, heeft op bezoek bij Deurne JO17-1 met 4-1 verloren. De kampioen van de Hoofdklasse voor de winterstop was in de eerste helft duidelijk de betere partij. De Horstenaren vergaten de duels aan te gaan en kwamen moeilijk tot opbouwen. De ruststand van 3-0 was dan ook een feit, ondanks dat dit zeker voorkomen had kunnen worden. Na de rust tapten de Horstenaren uit een ander vaatje en was het de bovenliggende partij op het Deurnese kunstgrasveld. De eretreffer kwam dan ook van de voet van Wout Vosbeek, die met een snelle sprint en een technisch hoogstandje de Horster harten iets sneller deed kloppen. Daarbij mag ook zeker gezegd worden dat Jovanny en Keyeal van de JO15-1 een prima wedstrijd speelden! Na de carnaval spelen de oranjehemden de inhaalwedstrijd bij Sparta '25 in Beek en Donk.

Vooraf was natuurlijk al bekend dat het een lastige partij zou worden. Toch verkochten de mannen van Wittenhorst JO15-1 hun huid duur tegen koploper Achilles '29: 0-4. Vooral in de eerste helft boden de Horstenaren flink weerstand aan de ploeg uit Groesbeek. Het breekpunt van de wedstrijd viel in de blessuretijd van de eerste helft, toen de koploper op 0-2 kwam. Na de rust hebben de oranjehemden gedaan wat ze konden, maar bleken de bezoekers simpelweg een maatje te groot. Geen schande, maar de concurrentie van onderuit komt steeds dichterbij. Er zullen in de 2e divisie toch nog enkele overwinningen nodig zijn om lijfsbehoud te verzekeren. Na de carnaval volgt direct een gelegenheid wanneer de reis wordt gemaakt naar concurrent OJC Rosmalen, dat twee punten meer heeft dan de ploeg van trainer Stan Theeuwen.

Het is de dames en heren van Wittenhorst JO15-2 niet gelukt om op bezoek bij Blerick een resultaat te boeken. De thuisploeg bleek met 2-0 te sterk voor de Horstenaren. De oranjehemden blijven zo op één punt steken uit twee duels. Na de carnaval volgt de korte rit naar Sparta '18/Kronenberg JO15-2, dat puntloos onderaan staat.

Op bezoek bij de nummer voorlaatst, sv Someren, heeft Wittenhorst JO13-1 de tweede overwinning op een rij geboekt in de 3e divisie: 2-4. De ploeg van Nick Verbong, Peter Christiaens en Ralph WIjnands bezit daarmee inmiddels een keurige zesde plaats in deze sterk bezette competitie. De afstand tot de nummer drie Roda JC is daarnaast nog maar vijf punten. Na de carnaval volgen twee thuiswedstrijden tegen concurrenten Weltania/Bekkerveld en Sportclub Irene.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO19-4 hield op eigen veld heel knap de JO19-1 van America/Meterik op een 1-1 gelijkspel.
  • Met het kleinst mogelijke verschil won onze JO17-4 van Sporting/SVEB JO17-2: 1-0.
  • Wittenhorst JO15-3 won thuis ruim met 5-1 van Reuver JO15-3.
  • In een doelpuntrijk duel won Wittenhorst JO12-2 met maar liefst 8-2 van Melderslo JO12-1.