Wittenhorst 1 onderuit op eigen veld

16 februari 2020

De derby Wittenhorst - Venray ging totaal verloren door de hevige wind. Goed voetbal was niet mogelijk. Er was dan maar één mogelijkheid om enigszins succes te hebben en dat was dan met veel inzet proberen het doel te bereiken. En hierin slaagde Venray volledig. Het slaagde er bovendien in om veel beter met de elementen om te gaan.

Vanaf de aftrap mochten de spelers van Venray doen en laten wat ze wilden, de spelers van Wittenhorst gaven niet thuis. Het vertoonde spel van enkele weken geleden tegen de koplopers was ver te zoeken. De wisselvalligheid voerde de boventoon. De voorsprong die Venray in de 15e min. op het scorebord bracht was een voorbeeld hoe de Horstenaren te werk gingen. Niek Versteegen mocht de frommelgoal maken: 0-1. Wittenhorst kreeg geen gelegenheid om de zaken om te zetten. Het kon geen halt toeroepen om de opmars van Venray te stuiten.  Niet onverdiend dat in de 26e min. wederom Versteegen heel makkelijk de marge kon verdubbelen: 0-2.

De oranjehemden konden de wonden gaan likken. Tot aan de rust gebeurde er daadwerkelijk niks meer. Na de pauze leek de ploeg van Ton Kosterman beter in de wedstrijd te komen. Maar het was te weinig om Venray pijn te doen. De bezoekers bleven heel makkelijk overeind. De wedstrijd was gespeeld. De derde treffer van Venray gescoord door Stan Kersten was het enige hoogtepunt. Wittenhorst kreeg wat het verdiende en mag het geschonden blazoen gaan oppoetsen.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Joris Peelen  (46. Willem Heijnen), Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Daan Hendriks, Joep Beurskens, Daan Verlijsdonk, Joost van Rensch (70. Luc van Kuijck), Tom Spreeuwenberg, Marco Daniels.

Wat verder opviel:

• Drie hele belangrijke punten voor Wittenhorst 2, dat op eigen veld knap won van nummer drie Deurne: 2-1. De ploeg van trainer Kepser won voor de tweede keer op een rij en klimt zo naar de vijfde plaats op de ranglijst. De afstand tot de top-drie is dan ook verkleind naar slechts vier punten.
  • Wittenhorst 3 verloor op bezoek bij nummer drie MVC '19 met 2-0. De Horstenaren lijken zich, gezien de ranglijst, op te kunnen gaan maken om volgend seizoen een niveautje lager te gaan spelen. Waarschijnlijk zullen de overwinningen dan weer komen.
  • Wittenhorst 4 heeft de draad weer opgepakt door op eigen veld vrij eenvoudig met 4-1 te winnen van VVV '03. De oranjehemden staan daardoor nu zevende en zijn de tegenstanders van vandaag tot op één punt genaderd.
  • Een grote klapper vandaag voor Wittenhorst 5, dat op eigen veld ruim wist te winnen van FCV Venlo: 5-2. Het betekende alweer de vijfde overwinning op een rij voor de Horstenaren, die koploper EWC '46 tot op twee punten zijn genaderd.
  • De bezoekers van Hegelsom 3 hadden vandaag niets te vertellen op Sportpark Ter Horst. WIttenhorst 9 won namelijk met 5-0. Door deze ruime zege op de concurrent staan de oranjehemden knap vijfde, terwijl de achterstand op de top-drie slechts vier punten is.
  • De zevende overwinning op een rij vandaag voor Wittenhorst 10, dat een solide 0-2 zege boekte op bezoek bij GFC '33. De tweede plek is het voorlopige resultaat, terwijl koploper Hegelsom 4 slechts drie punten meer heeft.