JO9-oranje heeft een bijzondere trainer

2 juni 2019

RKsv Wittenhorst is meer dan voetbal. Zo heeft ook Kevin Peeters uit Tienray gemerkt. Hij heeft een lichamelijke beperking en zit hierdoor in een elektrische rolstoel, die hij met zijn vingers kan bedienen. Hierdoor heeft hij alsnog de vrijheid om naar andere plekken te gaan, zonder dat hij al te veel afhankelijk is van andere mensen.

Kevin is een echt voetbaldier. Hij heeft een seizoenskaart van PSV en kijkt ook graag op tv naar andere wedstrijden. Toch wilde hij nog iets extra's doen met zijn grote hobby. Hij vertelt er het volgende over: "Eerst zat ik op zwemles. Maar ik wilde graag iets anders. Omdat ik meer met Horst heb, besloot ik een aantal maanden geleden om een mail te sturen naar Wittenhorst. Toen hebben we een gesprek gehad wat ik zou kunnen doen bij de club. Nu kom ik iedere week naar de club om bij de training te helpen."

Tom Verheijen, trainer van de JO9-oranje, heeft het uitstekend naar zijn zin met Kevin: "Ik moet eerlijk toegeven dat het in het begin even wennen was, zowel voor de trainers als voor de spelers. Je komt in een nieuwe situatie en daar moesten we even onze weg in vinden. Na een aantal keer trainen waren we allemaal gewend aan elkaar en inmiddels voelt het heel vertrouwd. We proberen Kevin speels bij de activiteiten te betrekken; zo is hij scheidsrechter bij partijtjes, waarbij natuurlijk het VAR-gebaar niet mag ontbreken bij een twijfelachtige beslissing. De spelers gaan ook leuk met hem om en je ziet Kevin iedere keer weer genieten van alles om hem heen", aldus Tom.

Peeters heeft het goed naar zijn zin binnen het team: "Ik doe soms ook mee met de partijtjes als verdediger, dan ben ik moeilijk te passeren! Ik vind het leuk om met de spelers bezig te zijn en om te helpen met oefeningen. De trainers en spelers gaan goed met mij en elkaar om, daarom is het iedere keer weer leuk om naar het sportpark te komen. Ik ga volgend jaar dan ook zeker door bij Wittenhorst!", aldus een trotse Kevin.

Krijg jij na het lezen van dit stukje ook zin en energie om aan de slag te gaan als vrijwilliger binnen Wittenhorst? Kijk dan eens op onze pagina met vacatures, want er staat vast iets tussen wat past bij jou. Staat er voor jou niets interessants tussen of heb je jouw eigen ideeën om een openstaande vacature in te vullen? Laat het dan weten via een mailtje naar vrijwilligers@rksv-wittenhorst.nl. En dan nemen we z.s.m. contact met je op!