Kennismaken met: John van Helden

3 januari 2019

Wie zitten er in het hoofdbestuur van RKsv Wittenhorst, wat doen zij voor de club en wat is hun achtergrond? De komende weken stellen wij twee nieuwe bestuursleden van RKsv Wittenhorst voor. Deze keer het nieuwe bestuurslid commerciële zaken: John van Helden.

Privé:

John: "Ik ben geboren op 16 januari 1966 en met drie andere broers en een zus opgegroeid in Melderslo. Ik heb daar 35 jaar gevoetbald en verheugde me altijd op wedstrijden tegen Wittenhorst, vooral omdat mijn vrienden uit Horst kwamen en daar voetbalden. De laatste tien jaar hebben we samen in een vriendenteam in Melderslo gespeeld. Ik ben hiernaast 17 jaar penningmeester van Melderslo geweest. Ik woon sinds mijn 27ste in Horst. Een plek waar ik me thuisvoel en gelukkig ben met mijn vrouw Marianne Geurts en haar twee dochters Floor en Maud."

Wittenhorst:

"De link met Wittenhorst komt voort uit de zaalvoetbalperiode", aldus John. "Ik ben vijf jaar actief geweest in de zaal in het eerste en tweede elftal, waar ik enorm van kon genieten. Na vijf jaar ben ik gestopt omdat ik een eigen bedrijf had en een gebroken arm me deed inzien dat het bedrijf toch belangrijker was. Nu ga ik binnen Wittenhorst met een groep enthousiaste mensen de commerciële zaken oppakken. Inmiddels bestaat de commissie uit zeven personen en ik wil bij deze graag een oproep doen, in het bijzonder aan de dames (leden of vriendin/vrouw) om onze commissie te komen versterken. Er zijn de afgelopen jaren in de sponsoring enorme stappen gezet binnen Wittenhorst en daar willen wij op verder bouwen."

Werk:

John: "Ik ben al bijna 25 jaar zelfstandig ondernemer. Mee dan 21 jaar ben ik directeur/eigenaar geweest van Dutch Pet Products bv op de Venrayseweg. Het bedrijf heb ik in 2017 verkocht en daar heb ik nog altijd geen spijt van. Ik ben aan een nieuwe uitdaging gestart bij Yookr. Ik heb mezelf daar als ondernemer teruggevonden: creatief, ondernemend en vernieuwend. We bouwen met dat bedrijf software waarmee we ondernemers helpen beslissingen te nemen op basis van data in plaats van onderbuikgevoelens. Daarmee helpen we hen bouwen aan de toekomst. Dat is wat mij betreft ook de rode draad: samen met iedereen bouwen aan een mooie toekomst!"