Knappe zege JO19-1 op Rosmalen

5 oktober 2019

In een beladen wedstrijd, waarin kansen en hectische momenten elkaar afwisselden, heeft Wittenhorst JO19-1 op het eigen hoofdveld met 2-1 weten te winnen van OJC Rosmalen. Al vroeg kwamen de bezoekers op voorsprong, waarna spits Niek van der Sterren binnen het half uur de stand gelijk wist te trekken. De Horstenaren mochten van geluk spreken dat keeper Arts in goede doen was, want Rosmalen had in het begin de betere kansen. In de tweede helft duurde het lang voordat de beslissende treffer viel. In de 85e minuut konden de oranjehemden juichen nadat Sam Aerts de 2-1 tegen de touwen joeg. De bezoekers speelden zich daarna uit de wedstrijd met een handgemeen en een rode kaart na afloop. Met een start van 'zeven op negen' mag de ploeg van trainer Richard Kleuskens spreken van een prima seizoensopening. Volgende week treden de Horstenaren aan tegen Geldrop.

Het gebeurt niet vaak: twee maal op een rij met 8-1 winnen. Dit heugelijke feit heeft Wittenhorst JO17-1 toch maar even voor elkaar gekregen. Op bezoek bij RKsv Neunen JO17-2 werd dus ruim gewonnen. De ploeg van Ken Peeters kan dezelfde cijfers overeen leggen als de JO19-1: een prima seizoensstart met zeven punten uit de eerste drie wedstrijden.

Een middag met twee gezichten voor de JO16-1 van trainer Willem-Jan van Rens. Voor rust waren de Horstenaren heer en meester op het veld van Helden JO17-1. Sjeffrie Swinkels wist te 1-0 tegen de touwen te schieten, waarna de oranjehemden vergaten de marge te vergroten. Een vrije trap besliste uiteindelijk dat beide ploegen met 1-1 gingen rusten, terwijl een voorsprong met twee doelpunten verschil terecht zou zijn geweest. Na rust incasseerden de bezoekers twee snelle en onnodige tegendoelpunten, waarna de thuisploeg gebruik maakte van de mindere fase en uiteindelijk geflatteerd uitliep naar 6-1. Volgende week volgt er een herkansing in een thuiswedstrijd tegen Someren.

Vandaag moest Wittenhorst JO15-1 de eerste nederlaag incasseren in de Tweede Divisie: op eigen veld werd er met 2-3 verloren van OJC Rosmalen. De ploeg van Stan Theeuwen wist nog wel knap binnen tien minuten op 2-0 te komen, maar de aansluitingstreffer viel veel te snel. Na de gelijkmaker wisten de gastheren de wedstrijd echter niet dood te maken, waardoor er onfortuinlijk in de laatste minuut werd verloren. Volgende week volgt er een kans om dit nare gevoel weg te spoelen met een uitwedstrijd bij DZC uit Doetinchem.

De dames en heren van Wittenhorst JO15-2 werden eerder deze week ingedeeld in de 1e klasse. De tegenstand in de Hoofdklasse bleek voor deze (grotendeels) eerstejaars groep toch nét een stapje te ver. Vandaag werd de eerste wedstrijd in deze nieuwe competitie echter ook verloren en wel met 2-0 bij Sparta '18/Kronenberg JO15-2. Niet getreurd en geen paniek: volgende week wacht er een nieuwe kans met een thuiswedstrijd tegen DES Swalmen.

Voor de tweede week op een rij wisten de mannen van Wittenhorst JO13-1 een spetterend resultaat neer te zetten in de 3e divisie. Na de ruime zege op Bekkerveld wist de ploeg van Nick Verbong en Peter Christiaens vandaag ruim met 0-5 te winnen op bezoek bij FC Geleen Zuid. Door deze tweede zege op een rij klimmen de oranjehemden naar de top-vier van deze sterk bezette competitie. Volgende week volgt een thuiswedstrijd tegen SV Someren.

Wat verder opviel:

• Het G-team heeft zichzelf vandaag een goede dienst bewezen door met 4-1 te winnen van Sportclub Irene/TSC. Wel moeten we op blijven letten dat we niet teveel alleen doen en meer als team gaan samen spelen! Concentreer je op de wedstrijd en speel met het hele team.
  • Wittenhorst JO11-3 wist knap met 9-1 te winnen van ST Maasduinen JO11-1.
  • Wittenhorst JO15-3 bleek met 5-1 te sterk voor sv Blerick.
  • De JO13-3 wist 'de nul' te houden tegen GFC '33 :3-0.