Wittenhorst verpulvert Venray

5 oktober 2019

Wittenhorst probeerde in Venray de eerste zege te behalen en andersom idem dito. Het resultaat was dan ook dat het een leuke pot werd. De thuisclub probeerde de eerste forcing te maken, maar dit duurde niet lang. De voor deze avond in het geel gestoken oranjemannen namen het spel duidelijk over. Ook het snelle uitvallen van Willem Heijnen kam de ploeg snel te boven.

De 22ste min. was een belangrijke. Eerst stopte Jaap Omvlee een moeilijke bal, waarna Marco Daniels een snelle actie afrondde: 0-1.

Op slag van rust kwam Venray goed weg. De snelheid van Joost van Rensch kreeg zijn einde met de bal tegen de paal. Geen succes helaas.

Na de pauze probeerde de thuisclub het verschil direct te nivelleren. Snel had de goed spelende achterhoede dit offensiefje onder controle. In de 48e min. kopte Bart Zanders bijna de tweede treffer binnen. De lat moest redding brengen.

Marco Daniels kreeg op deze avond zijn 2e ster van VoetbalNederland (50e competitiedoelpunt). Een schot richting doelman Stiphout kwam terug in het veld. De attente Daniels was er als de kippen bij en joeg de bal hoog in het lege doel: 0-2

.Voor Venray kwam Niek Versteegen binnen de lijnen. Even moest Wittenhorst dit varkentje gaan wassen. Toch glipte Bram Vievermans tussen de laatste linies en dit betekende de aansluitingstreffer: 1-2.

De strijd werd met de minuut spannender, want Venray kreeg twee goede mogelijkheden om de gelijkmaker te scoren. Toen dit uitbleef was het weer de beurt aan Wittenhorst. Joep Beurskens benutte op fraaie wijze een vrije trap: 1-3.

Wittenhorst had dus weer wat marge en dit verschil kwam in het verdere verloop niet meer in gevaar. Een kwartier voor tijd was het Tom Spreeuwenberg die zich in goede positie zette en dit betekende zijn eerste doelpunt en voor Wittenhorst de 1-4.

De wedstrijd was gespeeld en Wittenhorst mocht erg tevreden zijn met het spel en zeker met de uitslag. Een belangrijke zege was het verdiende resultaat.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Daan Hendriks, Joris Peelen, Joep Beurskens, Joost van Rensch (82. Daan Verlijsdonk), Willem Heijnen (14. Tom Spreeuwenberg), Marco Daniels (87. Luc van Kuijck).