Laatste dag sportweek Horst aan de Maas

22 april 2016

Zaterdag 23 april is de laatste dag van de Sportweek Horst aan de Maas. Het Sint Lambertusplein is het toneel voor verschillende activiteiten:

Hosema Jump The Square Jam

Allereerst is er de Hosema Jump the Square Jam, een Free Run parcours dat zijn weerga niet kent. Nadat eerst de jeugd van Horst aan de Maas vanaf 10.00 uur aan de beurt is zal om 12.00 uur het team van, de zelf geblesseerde,  internationale free runner Bart vd Linden een uitgebreide Free Run demonstratie geven.  Daarna is er ruim de tijd voor free runners uit Limburg en Brabant. Voor Hosema een prachtige  afsluiting van de Sportweek, die deze vereniging met enorm veel enthousiasme heeft ondersteund als gastvereniging.

Horst Kern Gezond met Maurice Graef

Om 11.00 uur start oud VVV voetballer Maurice Graef met de lancering van Horst Kerngezond. Maurice daagt de jeugd van Horst aan de Maas uit voor allerlei sportieve onderdelen. Het programma van Maurice duurt tot 13.00 uur dus meld je op tijd om mee te doen! Wethouder Birgit Op de Laak opent Horst Kern Gezond.

De Gezonde Sportkantine

Ook het promotieteam Gezonde sportkantine aanwezig. Het promotie team gaat graag in gesprek met ouders (en natuurlijk de kinderen) om te inventariseren hoeveel  ouders er behoefte aan hebben dat sportkantine steeds meer gezonde producten gaat verkopen.  Het team zal ouders en kinderen betrekken bij allerlei kleine testjes om gezonde voeding te promoten.

Boeremert/Gezondste regio 2025

Natuurlijk is ook de Boeremert aanwezig met Gezondheidsmaker Leon Weijs.

Rundje Um Ut Hundje 2106

En uiteraard wordt de sportweek afgesloten met de Grande Finale, Het Hundje Um Ut Rundje, waaraan meerdere leeftijdsgroepen deelnemen. Meer dan 1000 deelnemers hebben zich al ingeschreven.  Wil je npg meedoen?  Ga dan snel naar: rundjeumuthundje.nl