Perfecte start voor Wittenhorst JO19-1 en JO15-1

21 september 2019

Een goede start voor Wittenhorst JO19-1, dat op bezoek bij RKDVC uit Drunen met 0-2 wist te winnen. De ploeg van Richard Kleuskens, Joost Wijnhoven, John van Mil en Kevin de Mulder wist voor de rust de trekker niet over te halen, maar na de thee sloegen Niek van der Sterren en Sem Derix genadeloos toe, waardoor de eerste driepunter direct een feit is. De nieuwbakken 3e divisionist speelt de komende twee zaterdagen thuis en wel tegen Blauw/Geel en OJC Rosmalen. Voor de tweede ronde van de beker werd er overigens geloot tegen JVC Cuijk. Een goed begin is het halve werk!

Een gelijkspel, dat was het resultaat van de wedstrijd Avanti '31 - Wittenhorst JO17-1. Beide ploegen hielden elkaar op 1-1. In de eerste helft creĆ«erden beide ploegen wat kansjes, waar de betere voor de Horstenaren waren. Bij de Brabanders ontbrak het vooral aan de eindpass. Na de rust ontvouwde zich een wedstrijd waarbij je dacht: "Degene die het eerste doelpunt maakt, wint". Vijf minuten voor tijd wist Mats van Biljouw dan ook de trekker over te halen. Ware het niet dat de thuisploeg alsnog middels een gelukkige goal een verlies wist te voorkomen. De Hoofdklasser speelt volgende week zaterdag thuis tegen de JO17-2 van Gemert.

In een spectaculaire wedstrijd is Wittenhorst JO17-2 op het eigen hoofdveld met een gelijkspel begonnen tegen Blerick: 3-3. Bij rust keek de ploeg van Willem-Jan van Rens tegen een 0-2 achterstand aan, maar na de rust rechtten de Horstenaren de rug door drie keer te scoren via Jelle Janssen (2x) en Quin Welles. Vijf minuten voor tijd wisten de bezoekers alsnog een punt uit het vuur te slepen, waardoor de puntendeling uiteindelijk het resultaat bleek. Volgende week wacht de uitwedstrijd bij Deurne.

Een dijk van een start voor Wittenhorst JO15-1, dat op bezoek bij JVC Cuijk met 2-4 wist te winnen. De tweede divisionist keek weliswaar in de eerste helft tegen een achterstand aan, maar middels treffers van Kayeal van Rengs (2x), Jiovanny Awad en Gido van Helden wisten de oranjehemden met een driepunter te beginnen aan de competitie. Volgende week wacht er een speciale thuiswedstrijd, wanneer profclub MVV op bezoek komt op Sportpark Ter Horst.

Een mindere start voor de dames en heren van Wittenhorst JO15-2, dat op bezoek bij NWC met 10-0 verloor. Het grote verhaal van de wedstrijd bleek uiteindelijk dat de Horstenaren niet 'volwassen' genoeg speelden. Er miste wat slimheid en felheid om het de thuisploeg lastig te maken. Zo werd er in de eerste helft geen enkele overtreding gemaakt om de gastheren uit hun spel te krijgen. Laat dit een les zijn om het vervolg van de Hoofdklasse succesvoller te laten verlopen.

Tot slot verloor Wittenhorst JO13-1 vandaag op eigen veld met 0-2 van SBC uit Son en Breugel. De Brabanders waren niet heer en meester, maar wonnen wel verdiend op het kunstgrasveld van ons mooie sportpark. Volgende week wacht er kans op eerherstel wanneer de uitwedstrijd bij Weltania/Bekkerveld wordt gespeeld.

Wat verder opviel:

• Het G-elftal draait als een trein: tegen het G-team van UDI '19 werd er met maar liefst 8-0 gewonnen. Er was een goed samenspel en ook over de inzet viel niets te klagen. Het voorbeeld van sportiviteit: bij rust leidden de Horstenaren met 5-0, waarna de oranjehemden met twee man minder speelde om de tegenstander een kans te geven. Toch scoorden 'we' nog drie keer en werd er dus ruim gewonnen.
  • Wittenhorst JO15-4 begon uitstekend aan het seizoen door ruim met 1-5 te winnen op bezoek bij Sparta '18/Kronenberg JO15-4.
  • Wittenhorst JO12-2 wist de bezoekers van SES JO12-1 verdienstelijk op een 3-3 gelijkspel te houden.
  • Wittenhorst JO11-1 hield niets heel van thuisploeg Estria JO11-1: 2-14.