Stageplekken voor Dendron leerlingen bij Wittenhorst

22 september 2019

Het Dendron College biedt, samen met Wittenhorst en andere verenigingen,  de leerlingen dit schooljaar de mogelijkheid om  verplichte flexibele stage-uren te vervullen binnen  Wittenhorst.

In de onderwijstijd is vastgelegd dat de leerlingen elk 50 klokuren per schooljaar moeten invullen met een activiteit (of meerdere activiteiten) naar keuze. Dit doen de leerlingen in de flexibele uren. Leerlingen kunnen kiezen uit een aantal activiteiten op school, maar kunnen in overleg ook zelf invulling geven aan deze uren. Aan het einde van de schoolcarrière kan de leerling (een selectie van) deze activiteiten laten opnemen in het Plusdocument, dat uitgereikt wordt bij het diploma.

Binnen Afslag 10 is het idee geboren om verenigingen en stichtingen de mogelijkheid te bieden leerlingen van het Dendron College activiteiten te laten doen waarmee ze hun flexibele uren kunnen vullen. Voordeel voor de verenigingen is de mogelijkheid tot het binnenhalen van “extra handjes” voor diverse opdrachten of klusjes. De leerlingen kunnen bovendien kennis maken met verenigingen waardoor er wellicht een samenwerking voor de langere tijd kan ontstaan.

Wittenhorst kent een groot aantal activiteiten  die leerlingen kunnen uitvoeren in het kader van de flexibele stage uren van  B-Flex.

Om partijen te kunnen verbinden met de leerlingen van het Dendron College wordt er donderdag 26 september a.s. een Flexmarkt georganiseerd op het Dendron College van 14.30 tot 16.00 uur. Op deze Flexmarkt zullen verenigingen, stichtingen en instanties hun mogelijkheden tot het invullen van de flexuren presenteren.

De flexibele uren lopen gedurende het schooljaar. Om vraag en aanbod zo goed mogelijk bij elkaar te laten komen, wordt via het Dendron College een webpagina ingericht waarop het aanbod van onder andere ook Wittenhorst te vinden is.

Wittenhorst zal aanwezig zijn in het Dendron College op donderdag 26 september van 14.30 uur tot 16.00 uur om leerlingen te interesseren en te werven voor een gevarieerd en groot aantal  B-Flex stage activiteiten binnen de club. Alle leerlingen zijn welkom.