Rentree Rob Zanders bij gelijkspel Wittenhorst 1

8 maart 2020

Op het kunstgrasveld kon Wittenhorst 1 de ontmoeting met De Ster uit Stein gaan spelen. Jammer dat deze zondag wederom twee partijen in de 1e klasse moesten worden afgelast. In iedere geval was er bij de Horstenaren geen reden om te twijfelen.

De ploeg uit Zuid-Limburg begon de wedstrijd met meer bezieling. Het troefde Wittenhorst zeker in het eerste half uur enigszins af. Een eerste gevaarlijke vrije trap van De Ster ging nog over. De oranjemannen moesten steeds alert blijven. Naarmate de wedstrijd vorderde kwam de ploeg van Ton Kosterman beter in de wedstrijd. Joep Beurskens probeerde met een hard schot doelman Ruud Schuman te verrassen. Hij stond echter op zijn plaats.  Pal voor de pauze ontsnapten de gastheren toen van dichtbij tot tweemaal toe werd ingeschoten. De ruststand bleef dus bij deze brilstand.

Na de thee kroop Wittenhorst meer uit hun schulp. Dat met meer strijd de kansen kunnen keren is bekend. Bij een snelle aanval leek de thuisclub succes te hebben. Echter toen de voorzet volgde werd door de leidsman over het hoofd gezien dat Tom Spreeuwenberg in kansrijks positie werd neergelegd. Helaas geen fluitje. De ploeg van Ton Kosterman bleef vechten voor een goed resultaat, maar de eindpasses waren te min om een goed vervolg te geven.

De grootste mogelijkheid en niet te missen kreeg Marco Daniels. Hij kreeg de bal mooi in de loop aangespeeld. Maar net zoals eerdere en latere kansen kon dit buitenkansje tot teleurstelling van de aanhang niet binnengeschoten worden. Als hoogtepunt kan vermeldt worden dat Rob Zanders na een afwezigheid van ca. één jaar weer 10 minuten kon meespelen. Dat geeft de ploeg meer mogelijkheden.

In de allerlaatste minuut moest Jaap Omvlee nog gestrekt naar de grond om een gevaarlijk schot weg te ranselen. Hiermee kwam er dan einde aan deze partij. De bezoekers uit Stein gaven blijk van een gestolen punt. En dat is de juiste typering.

WIttenhorst 1:

Jaap Omvlee, Daan Hendriks, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers: Joep Beurskens, Daan Verlijsdonk, Marco Daniels, Willem Heijnen, Tom Spreeuwenberg (80. Rob Zanders), Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Het is Wittenhorst 2 net niet gelukt om de tweede periodetitel op haar naam te schrijven. Op bezoek bij de schier ongenaakbare koploper Gemert werd nipt met 2-1 verloren. Het was de eerste nederlaag sinds 8 december. Zonde, maar de Horstenaren staan er met een vierde plaats in de competitie uitstekend voor.
  • Wittenhorst VR1 verloor op eigen veld nipt van OJC Rosmalen: 1-2. Hoewel het de tweede nederlaag op een rij is, staan de dames nog altijd keurig vierde en bij een goede reeks zit er wellicht meer in het vat.
  • Op eigen veld was hekkensluiter Wittenhorst 3 niet opgewassen tegen het tweede team van IVO: 2-5. De oranjehemden zijn nog op zoek naar de eerste overwinning. Waarschijnlijk volgt aankomend seizoen weer de kans om het kampioensjaar van vorig jaar op een lager niveau te herhalen.
  • Een sublieme zondagmiddag voor de mannen van Wittenhorst 4 op bezoek bij Oostrum 2: 0-3. De Horstenaren speelden een solide wedstrijd en kwamen nauwelijks in de problemen. De derde overwinning op een rij brengt de oranjehemden op een voorlopige vierde plek in de 4e klasse.
  • Wittenhorst 5, dat zich per fiets verplaatste om het op te nemen tegen 'Hegga 2' won op sportpark Wienus met 1-2. Het voormalige derd bleef alweer voor de zesde keer op een rij ongeslagen en staat daarmee voorlopig bovenaan in de 5e klasse!
  • Op bezoek bij het derde elftal van s.v. Oostrum speelde Wittenhorst 6 spectaculair met 3-3 gelijk. Ook het zesde elftal bleef hiermee voor de zesde keer op een rij ongeslagen en staat daarmee voorlopig derde met slechts vier punten minder dan koploper EWC '46.
  • Ook een succesvolle zondag voor ons zevende elftal, dat op eigen veld met 3-2 won van de bezoekers uit Merselo. Na drie opeenvolgende nederlagen viel er gelukkig weer iets te vieren voor onze vrienden, die met een zevende plek voorlopig keurig in de middenmoot staan.
  • Ook een mooie overwinning voor Wittenhorst 8, dat op bezoek bij VCH 6 met 1-3 wist te winnen. Het betekende alweer de tweede overwinning op een rij voor de oranjehemden, die met een zesde plek en een spectaculair doelsaldo de competitie kleur geven.
  • Een degelijke zondag voor ons tiende elftal, dat op eigen veld tegen RKDSO de negende (!) zege op een rij boekte: 3-0. De vrienden staan door deze indrukwekkende zegereeks knap tweede. Wellicht dat ze het koploper Hegelsom 4 nog moeilijk kunnen maken?
  • Wittenhorst 11 won eveneens met 3-0 en wel van de bezoekers van MVC '19 5. Voor de ploeg van trainer John van der Sterren betekende dit de elfde overwinning in twaalf wedstrijden en de vijfde op een rij. Aangezien concurrent Egchel punten verspeelde, heet het elfde nu samen met Venray de minste verliespunten in de competitie. Op basis van doelsaldo staan de oranjehemden er beter voor. Het beloven dus spannende slotweken te worden!