Rob Zanders matchwinnaar

15 april 2017

De laatste inhaalwedstrijd in 1D tussen de kraker Venray-Wittenhorst is tenslotte geëindigd in een 1-0 zege voor de oranjemannen uit Horst. Een mooie actie in de 69e min. tussen Bram Rubie en Rob Zanders kon door laatstgenoemde beheerst achter de doelman in het doel geplaatst worden. Dit betekende meteen de enige treffer en een verdiende overwinning voor Wittenhorst.

De wedstrijd begon wat povertjes, geen acties, geen bezieling Aan beide zijden. Dit veranderde enigszins halverwege. Wittenhorst nam het initiatief over en verscheen veelvuldiger voor het vijandelijke doel dan SV Venray. De pauze brak dan aan met de bekende brilstand.

Na de pauze was Wittenhorst nog meer de bovenliggende ploeg. Het enige wat ontbrak was een doelpunt.  Het venijnige schot van Denny Bongers was een voorbode dat Wittenhorst op zoek was naar de voorsprong. Dit gebeurde dus dan ook (zie hierboven).

SV Venray was nadien niet bij machte om de gelijkmaker te forceren, al was de scrimmage dat hoop voor de thuisclub gaf. Het slotakkoord was toch voor SV Venray, dan wel op negatieve wijze. Pal voor tijd maakte doelman Jordy Strumpen een onnodige overtreding. De scheidsrechter kon niet anders dan de natrappende speler rood te geven.

Wittenhorst kon makkelijk - zonder overigens met goed voetbal - deze beladen wedstrijd winnen. De tweede plaats op de ranglijst is nu vast in handen. Zondag thuis de volgende wedstrijd tegen Volharding. Een wedstrijd om de 3e periode.