Ruime nederlaag Wittenhorst 1 tegen Veritas

10 november 2019

Vooraf aan het treffen met Veritas gingen de gedachten naar de uitslagen van vorig seizoen. Toen waren de Midden-Limburgers Wittenhorst de baas. Dus met gemengde gevoelens werd er begonnen.

De bezoekers gaven meteen aan dat zij de bovenliggende ploeg wilde zijn. Behalve de poging van Joost van Rensch die in de 5e min. bijna kon scoren. Voor Veritas het sein om met nog meer energie te werk te gaan. Dit werd in de 17e min. beloond met een doelpunt van Joost Hendriks, zijn pegel was doelman Jaap Omvlee te machtig.

Een opvlieging in de 21e min. van Joost van Rensch die de bal voor kon zetten waar Joris Peelen het beslissende tikje gaf: 1-1.

De supporters kregen weer hoop. Maar deze hoop was op niets gebaseerd. Het gehele elftal was afwezig in de slotfase van de eerste helft. Binnen 2 minuten was de wedstrijd gespeeld. Uit situaties waarin gemakzucht volop tierde scoorde Veritas 2x. Met deze ruststand van 1-3 konden de ploegen de kleedkamers opzoeken.

Na de pauze kon de thuisclub geen enkele keer voor een opwinding zorgen. Het was wederom de uitclub die op alle gebied Wittenhorst aftroefde. Het fysieke overwicht was duidelijk in het voordeel van Veritas.

De wedstrijd ging uit als een nachtkaars. De bezoekers trakteerde Wittenhorst nog 2x op een tegendoelpunt. Met deze 1-5 eindstand moet Wittenhorst genoegen nemen. Wat een verschil met vorige week toen alles naar wens verliep.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Daan Hendriks, Joris Peelen (70. Niek v.d. Sterren), Joep Beurskens (56. Daan Verlijsdonk), Marco Daniels, Tom Spreeuwenberg, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• In een thuiswedstrijd met EVVC 2 uit VInkel verloor Wittenhorst 2 vandaag nipt met 1-2. De ploeg van trainer Kepser verloor voor de tweede keer op een rij, maar bevindt zich gelukkig nog in de top-zes van de 1e klasse.
  • De dames van Wittenhorst hebben zichzelf een goede dienst bewezen door vandaag knap met 1-2 te winnen op bezoek bij Beerse Boys VR1. De ploeg van trainer Richard Aben won voor de vierde keer in zeven wedstrijden en klom naar een knappe vijfde plaats. Volgende week wacht de uitdagende thuiswedstrijd tegen nummer twee Leveroy.
  • Het is Wittenhorst 3 niet gelukt om de eerste zege van deze competitie te boeken. Op bezoek bij het tweede elftal van Ysselsteyn werd met 4-1 verloren. Een mooi ingeschoten vrije trap deed de Horster voetbalharten goed.
  • In de derby tegen Venray 4 speelde Wittenhorst 4 met 1-1 gelijk. Na zeven wedstrijden staan de Horstenaren keurig op een zesde plaats. Volgende week wacht de altijd lastige uitwedstrijd bij VVV '03, dat op een derde plaats staat.
  • Witta 5 tegen Metta 2: 2-1. De oranjehemden wisten na twee nederlagen gelukkig weer te winnen en wanneer dit in een derby gebeurd is dat natuurlijk altijd lekker. Inmiddels staan de Horstenaren knap vierde en met een uitwedstrijd bij Ysselsteyn in het vooruitzicht, wacht er een heuse clash in de subtop!
  • De routiniers van Wittenhorst 6 boekten vandaag een zakelijke 1-3 overwinning op bezoek bij SV United 3. Traditiegetrouw melden de Horstenaren zich in de top-drie van de competitie. Volgende week wacht in alle vroegte de derby in eigen huis tegen Meterik.
  • Op bezoek bij HRC '27 in in Afferden speelde Wittenhorst 7 vandaag solide met 1-1 gelijk. We zagen op Insta weer van alles voorbij komen: bowlen, Mac Donalds...het is een mooie afsluiter van een gezellige week. Met acht tegendoelpunten in zes wedstrijden doen de Horstenaren het verdedigend voortreffelijk.
  • Een knappe 4-2 thuiszege voor Wittenhorst 8 op Sportclub Irene 7. De Horstenaren bleven voor de vierde keer op een rij ongeslagen en stijgen zodoende naar een keurige vierde plaats. Volgende week wacht de lastige, maar uitdagende uitwedstrijd bij koploper vvVOS.
  • Ook een solide thuisoverwinning voor Wittenhorst 9, dat met 2-0 won van Sporting S.T. 2. De bezoekers, met Wittenhorst JO15-1 trainer Stan Theeuwen in de ploeg, kon geen vuist maken tegen de Horstenaren. De oranjehemden staan inmiddels knap vierde en doen volop mee in de strijd om de titel.
  • Een ruime overwinning vandaag voor Wittenhorst 10, dat met 1-5 won op bezoek bij SVEB 3. Het betekende alweer de vierde zege in vijf competitiewedstrijden en een voorlopig knappe derde plek. Volgende week wacht de kraker op eigen veld tegen GFC '33, dat één punt meer heeft en tweede staat.
  • Het voelt raar om dit in één zin te moeten typen, maar Wittenhorst 11 verloor vandaag. Op bezoek bij Venray 9 werd de topper met 3-1 verloren. Op het hoofdveld van de Venraynaren wist Pepijn Zwerver met een mooie vrije trap de eer te redden. Niet getreurd: met een derde plek en slechts vijf tegendoelpunten, doet de ploeg van trainer John van der Sterren het natuurlijk hartstikke goed.