Derbyzege voor Wittenhorst JO16-1

9 november 2019

Na een ongeslagen thuisreeks van zo'n twee jaar leed Wittenhorst JO19-1 vandaag haar eerste nederlaag van dit seizoen. In de topper tegen RKsv Nuenen werd nipt met 2-3 verloren. De ploeg van trainer Richard Kleuskens kwam in de eerste helft nog wel op voorsprong door een treffer van spits Niek van der Sterren, maar in het vervolg van de tweede helft liepen de bezoekers uit naar 1-3. Vlak voor tijd wist middenvelder Nick Driessen de aansluitingstreffer te maken, maar helaas mocht dit niet meer baten. Ondanks deze nederlaag blijven de Horstenaren knap derde in de 3e divisie met zeven punten achterstand op koploper FC Eindhoven. Volgende week volgt de uitwedstrijd bij Gemert, dat zevende staat en de punten hard nodig heeft.

De mannen van Wittenhorst JO17-1 hebben de zege bij Juliana Mill geen goed vervolg kunnen geven. Op het eigen kunstgrasveld werd jammerlijk met 0-1 verloren van O.S.S. 1920 JO17-1. De Horstenaren lieten niet hun beste spel zien waardoor de Brabanders er met de punten vandoor konden gaan. Dit betekende dan ook de tweede thuiswedstrijd op een rij die met 0-1 werd verloren. Maar geen paniek: volgende week wacht de kans op revanche op bezoek bij Rhode/Van Stiphout Bouw, dat vier punten minder heeft en zevende staat. De oranjehemden hebben inmiddels vier punten achterstand op koploper Avanti '31.

Op het kunstgrasveld van Sportpark 't Spansel in Sevenum wist Wittenhorst JO16-1 vandaag zijn tweede zege op een rij te boeken: 0-3. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens speelde zeker niet op haar best, maar de thuisploeg wist geen vuist te maken tegen de oranjehemden. In de eerste helft kwamen de Horstenaren op voorsprong door een mooie treffer van Wout Vosbeek. In de tweede helft lieten de bezoekers wat beter voetbal zien en werd er dan ook verdiend uitgelopen naar 0-3 door treffers van Sjeffrie Swinkels (prachtige vrije trap) en Willem Versteegen. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen IVO, dat drie punten minder heeft. Overigens vlagde Wittenhorst 1-speler Joost van Rensch  vandaag. De enige keer dat hij vlagde werd hij genegeerd door de scheidsrechter. Prima score, Joost!

Op het eigen Sportpark Ter Horst heeft Wittenhorst JO15-1 de kans laten liggen om afstand te nemen van de onderste regionen van de Tweede Divisie. Op eigen veld werd er duidelijk met 1-4 verloren van het tot dan toe zegeloze RKsv Nuenen. De ploeg van trainer Stan Theeuwen heeft nu negen punten uit zeven wedstrijden en bivakkeert voorlopig op de zevende plaats. Volgende week wacht er een loodzware, maar mooie uitwedstrijd op bezoek bij koploper Achilles '29.

De dames en heren van Wittenhorst JO15-2 hebben dan eindelijk hun eerste punt binnen van dit seizoen. In een thuiswedstrijd tegen Blerick werd met 2-2 gelijkgespeeld. De ploeg van trainer Peter Rijs maakte zelfs het meeste aanspraak op de winst en liet dan ook bij vlagen heel mooi voetbal zien. Helaas werd dit niet beloond met een overwinning, maar het eerste punt is in ieder geval binnen. Gefeliciteerd!

Op bezoek bij NWC in Asten verloor Wittenhorst JO13-1 haar tweede wedstrijd op een rij in de 3e divisie: 4-2. De ploeg van trainers Nick Verbong en Peter Christiaens hoeven zich vooralsnog geen zorgen te maken: met een voorlopige vierde plek doen de Horstenaren het uitstekend. Volgende week volgt er een kraker op Sportpark Ter Horst, wanneer nummer drie Nuenen op bezoek komt. Deze wedstrijd gaat uitmaken wie er voorlopig aan -en afhaakt.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO15-3 won kinderlijk eenvoudig met 0-6 op bezoek bij MVC '19 JO15-3.
  • Het G-elftal won opnieuw en ditmaal met 2-3 op bezoek bij UDI '19/CSU in Uden. Knap gedaan!
  • Onze JO13-2 wist zakelijk met 0-4 te winnen op bezoek bij United/BVV JO13-2.
  • Wittenhorst JO11-1 wist knap met 4-3 te winnen van Juliana Mill JO11-1.