Strijdend Wittenhorst verliest in Kerkrade

22 september 2019

Het eerste treffen in de nieuwe competitie was er meteen een waar de vonken ervan afvlogen, althans wat het score betreft. Ook de scheidsrechter deed een behoorlijke duit in het voetbalzakje. Hij was de man die zeker Wittenhorst erg benadeelde. Ook het geven van een groot aantal onterecht gegeven gele kaarten was niet te snappen. De wedstrijd gaf dit zeker niet aan. De spelers begrepen er totaal niks van.

De wedstrijd begon met een goed spelend oranje team. In de 4e min. schoot Daan Verlijsdonk op doel waarbij doelman Mark Voss zijn kunnen moest tonen. Even later was Joost van Rensch dicht bij een treffer. Een teenlengte kwam hij tekort. Enkele minuten later was Wittenhorst weer gevaarlijk. Ook ditmaal bleef het scoren achterwege.

Toen in de 27e min. tegen alle verhoudingen de thuisclub via Leroy Eerdingen op voorsprong kwam liep bij Wittenhorst het minder. Snel hierna kwam de thuisclub op een verdubbeling van de stand. Brian Jacobs scoorde makkelijk de 2-0 binnen. Erg veel pech had Wittenhorst dat een geweldige actie van Joost van Rensch die de hele achterhoede zowat passeerde en zag dat het schot onderkant van de lat terechtkwam.

Na de pauze zette Chevremont in de 55e min. de wedstrijd definitief op slot. Althans zo leek het. Eloy Cox profiteerde van een slordigheidje: 3-0. Wat eigenlijk al zichtbaar was gebeurde. Wittenhorst beet enorm van zich af. Met veel snelheid en techniek kwam de defensie van Chevremont vaak in verlegenheid. De gevaarlijkste man van het veld Joost van Rensch gaf de aanstoot tot herstel. Hij scoorde na een pass van Joep Beurskens de eretreffer: 3-1. Binnen 5 minuten kon Joep Beurskens na een vlotte aanval de aansluitingstreffer laten noteren: 3-2.

De koek was nog niet op. Met een geweldige inzet kwam dit tot uiting. Joep Beurskens was wederom de man die tot grote vreugde de 3-3 op het scorebord bracht. Wie had dat gedacht. Wat hierna gebeurde verliep voor de bezoekers erg teleurgesteld. Bij een snelle aanval van Joost werd hij geblesseerd achtergelaten.

De scheidsrechter weigerde om af te fluiten. Uit deze situatie ontstond zelfs uit een droomschot van Eloy Cox de latere 4-3. Erg fraai dat de ploeg terugkwam, maar moest toch toezien dat het toch op nederlaag uitdraaide.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders, Daan Verlijsdonk, Joris Peelen, Joep Beurskens, Jeffrey Rijkers, Marco Daniels, Tom Spreeuwenberg, Joost van Rensch.

Een succesvolle start voor veel seniorenteams!

• Wittenhorst 2 boekte op bezoek bij Margriet een knappe 2-3 overwinning. Met veel eerstejaars senioren in de basis werd er dus succesvol begonnen aan de 1e klasse voor reserveteams.
  • Ook Wittenhorst VR1 begon sterk aan de competitie. De ploeg van trainer Richard Aben won met 2-1 van FC Tilburg waardoor de 2e klasser direct een vliegende start maakt.
  • Een lastig begin voor Wittenhorst 3, dat op eigen veld met 2-5 haar meerdere moest erkennen in het tweede elftal van Panningen. Volgende week wacht kans op eerherstel met een uitwedstrijd bij IVO uit Velden.
  • Een knap begin van Wittenhorst 4, dat in de 'Melderseeeeeeh' met 1-2 wist te winnen.
  • De oude rotten van ons aller Wittenhorst 6 zijn het nog niet verleerd: thuis werd knap met 3-2 gewonnen van Volharding 4.
  • De bekerpoule verliep vlekkeloos, de competitie nog niet. Wittenhorst 7 verloor thuis met 0-2 van Sambeek 3. Gezien de Instagram-posts hebben ze hier niet lang wakker van gelegen.
  • SV Venray 7 bleek vandaag met 5-1 te sterk voor Wittenhorst 8, dat nog op de eerste punten wacht van dit seizoen. Wellicht dat er tegen VCH volgende week verandering in zal komen!
  • Ook het negende elftal delfde vandaag het onderspit in Venray, waar met 4-2 werd verloren. Volgende week wacht in alle vroegte kans op eerherstel tegen Volharding 7.
  • Ook Wittenhorst 10 wist vandaag te winnen van Melderslo en wel van het vierde elftal. Tegen de traditie in werd er dus eindelijk weer eens gewonnen tijdens het Kermisweekend.
  • Onder het mom "Last but not least": Wittenhorst 11. De goede vorm van het bekersucces werd doorgetrokken naar de competitie, waar vandaag al bij rust met 7-0 de kleedkamers werden opgezocht. Uiteindelijk werden de bezoekers van VCH 5 met maar liefst 10-2 verslagen! Ranglijst: nummer 1!