Voorbeschouwing selectieteams

25 september 2019

Aanstaande zaterdag vindt de eerste thuiswedstrijd plaats voor Wittenhorst JO19-1 in de 3e divisie. En het is niet de minste tegenstander: Blauw/Geel '38 uit Veghel. De Brabanders begonnen met een ruime 0-5 thuisnederlaag tegen profclub FC Eindhoven. Op zicht geen schande dus. De Horstenaren begonnen zoals bekend succesvol door met 0-2 te winnen op bezoek bij RKDVC uit Drunen. Met twee thuiswedstrijden op een rij valt er de komende zaterdagmiddagen voldoende te genieten op Sportpark Ter Horst.

Ook een thuiswedstrijd voor Wittenhorst JO17-1, dat Gemert op bezoek krijgt. Alhoewel het hier om de JO17-2 gaat, mogen de bezoekers zeker niet onderschat worden. Er werd dan wel met 1-3 verloren van Volharding/Sambeek, maar zoals bekend beschikken zij over een prima jeugd. De ploeg van Ken Peeters begon vorige week met een 1-1 gelijkspel uit bij Avanti '31. Een les die daar in ieder geval is opgedaan, is dat het voetbal beter zal moeten om tot betere resultaten te komen. Laat deze thuiswedstrijden een goed moment zijn om dit op te pakken.

De mannen van Wittenhorst JO17-2 gaan op reis naar Deurne, waar de plaatselijke JO17-1 te wachten staat op de ploeg van WIllem-Jan van Rens. De Brabanders begonnen met een nipte 3-2 zege op sv Someren, terwijl de oranjehemden verdienstelijk gelijkspeelden tegen Blerick. Al had hier zeker meer ingezeten. De Horstenaren, die in de bekerpoule nog knap wonnen van Venray, spelen de komende twee zaterdagen uit. Een mooie uitdaging om telkens met drie punten huiswaarts te keren.

De topper van dit weekend komt toch wel écht wel op naam van Wittenhorst JO15-1, dat op het Horster hoofdveld profclub MVV zal ontvangen. De ploeg van trainer Stan Theeuwen boekte vorige week een knappe zege op JVC Cuijk, waar de Zuid-Limburgers minder succesvol startten door met 0-1 te verliezen van FC Eindhoven. Deze topper begint om 12.00 uur. Be there!

De na de ruime uitnederlaag bij NWC in Asten krijgen de dames en heren van Wittenhorst JO15-2 kans op eerherstel in een thuiswedstrijd tegen SV Someren JO15-1. De bezoekers begonnen succesvol aan de Hoofdklasse door met 2-0 te winnen van Volharding/Sambeek. Het is voor de jonge ploeg vooral taak om wat duelkracht bij te winnen en om zo nu en dan slimmer te zijn om de angel uit een aanval te halen. Dit wordt aanstaande zaterdag vast en zeker voortgezet. De wedstrijd begint om 11.30 uur.

Wittenhorst JO13-1 (zie foto) begon afgelopen zaterdag met een 0-2 thuisnederlaag tegen SBC uit Son en Breugel. De 3e divisionist krijgt kans op eerherstel tegen een oude bekende: Weltania/Bekkerveld uit Heerlen. De Zuid-Limburgers wonnen vorige week nipt met 3-2 van SV Someren. Hopelijk kan de ploeg van Nick Verbong en Peter Christiaens de punten mee terugnemen naar het noorden van onze provincie. Succes!