Stunt van Wittenhorst, 1-0 winst

8 mei 2016

In de voorlaatste wedstrijd zorgde Wittenhorst voor een daverende verrassing door kampioen Chevremont met 1-0 te kloppen. De basis van deze zege lag eigenlijk in de beginfase toen Wittenhorst fanatiek te keer ging. De uiteindelijke 1-0 voorsprong die op naam kwam van Willem Heijnen was in die fase totaal verdiend. Hiervoor had de thuisclub via Joost van Rensch reeds de leiding kunnen nemen.

Het verdere verloop in deze boeiende eerste helft was er een van over en weer. Echter de beste kansen waren toch voor Wittenhorst. Ruststand 1-0.

Na de pauze drukte Chevremont wat vaker aan de deur bij Wittenhorst, maar met een uitstekende doelman Sjors Witt in het doel, kon Chevremont geen opening vinden. Het bleef spannend en de vraag was dan ook "kan Wittenhorst de voorsprong over de streep trekken?"  Met veel inzet gebeurde dit.

De overige resultaten geven voor Wittenhorst nog geen beslissing. Wittenhorst moet komende maandag in Deurne tenminste een gelijkspel behalen. Dus de grote finale komt a.s. Pinkstermaandag. Op naar Deurne.

Overige uistlagen selectieteams

Wittenhorst 2 pakte na een mooie en goede wedstrijd de benodigde 3 punten in Schijndel. De 3-0 winst gaf hun hoop op het kampioenschap. Maar dan moest Erp in Overloon punten inleveren. Heel la ng was het in Horster voordeel. maar in de slotfase won Erp 2 met 2-1 en werd zodoende kampioen. Wittenhorst 2 moet de promotie nu gaan afdwingen dankzij de nacompetitie. Dus er zijn nog zeker kansen.

Vrouwen 1 maakt het helemaal spannend. Thuis tegen Caecar uit Beek kon niet gewonnen worden. Het werd een ietwat teleurstellend gelijkspel, 1-1. Echter de kansen op een kampioenschap zijn niet verkeken. Met nog één wedstr9ijd te gaan en wel tegen de lan taarndrager moeten de benodigde punten gepakt worden. Dit gaat pas op 22 mei gebeueren.

A1 ging voor de laatste wedstrijd op bezoek bij Rood Wit ‘62 uit Helmond. De Helmondenaren hadden voldoende aan 1 punt om de titel binnen te halen. De sfeer en houding van onze groep oogde te ontspannen en gaf geen goed voorgevoel voor de staf. Toch waren de eerste 10 minuten zeker voor ons en hadden we zomaar de 0-1 op het scorebord kunnen zetten. Dat gebeurde niet en de eerste de beste aanval van Rood Wit was raak.
Veel persoonlijke fouten zorgden er vanmiddag voor dat we uiteindelijk naar een 7-0 nederlaag gespeeld werden. Om een goed resultaat te willen boeken moeten de neuzen allemaal dezelfde kant op wijzen. Dat was vandaag niet het geval en mogelijk dan de reden voor een afsluiting in mineur.