Succesvolle bekerzaterdag voor Wittenhorst

19 oktober 2019

In een wedstrijd met veel toeschouwers heeft Wittenhorst JO19-1 de test tegen JVC Cuijk met verve doorstaan: 4-0. De ploeg van trainer Richard Kleuskens kreeg al snel een gouden kans om op voorsprong te komen. Na een te hoog geheven been (gevaarlijk spel) wist spits Niek van der Sterren de penalty echter niet te verzilveren. Het gejuich uit het Brabantse kamp bleek echter van korte duur nadat Nick Driessen de daaropvolgende corner tot doelpunt verzilverde. Na rust liepen de Horstenaren met een solide defensie en een gevaarlijke aanval uiteindelijk uit naar 4-0 door treffers van Nick, Niek en Daan Driessen (subtiel lobje). Een overtuigende zege op deze 4e divisionist.

Eveneens een overtuigende bekerzege voor het Wittenhorst JO17-1 van trainer Ken Peeters. Op eigen veld werd simpel gewonnen van Hoofdklasser Blerick: 3-0. De ruststand werd 2-0 na treffers van Willem Verbruggen en Mats van Biljouw, waar de Horstenaren vergaten de wedstrijd bij rust al te beslissen. In de tweede helft wist aanvaller Pim van Schendelen het definitieve vonnis te vellen door de 3-0 aan te tekenen. Vooral in de tweede helft sprankelde het niet, maar voor een kwalitatief goede wedstrijd heb je vaak ook twee voetballende teams nodig.

Een eveneens solide bekeroverwinning voor het Wittenhorst JO15-1 van trainer Stan Theeuwen. Hoofdklasser RKSVN uit Neer werd vrij simpel met 3-0 aan de kant gezet, al lieten de Horstenaren niet hun beste spel zien. De 2e divisionist ging met een 1-0 voorsprong de rust in en wist deze dus na de thee uit te breiden. Zonder grote kansen weg te geven bleek het een vrij eenvoudige overwinning, al zal er in de 2e divisie tegen SML a.s. zaterdag uit een ander vaatje moeten worden getapt.

Het enige selectieteam wat deze bekerronde niet wist te overleven was het Wittenhorst JO13-1 van Nick Verbong en Peter Christiaens. Op bezoek bij Hoofdklasser Stiphout Vooruit werd spectaculair met 4-4 gelijkgespeeld, waarna de Brabanders in de penaltyreeks beter bleken te zijn: 4-2. De oranjehemden verdienen een compliment voor hun weerbaarheid, want na een 4-2 achterstand wist men alsnog een strafschoppenreeks uit het vuur te slepen. Nu de focus op de 3e divisie, waar de Horstenaren het hartstikke goed doen met een voorlopige derde plek.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO17-3 liet geen spaan heel van de bezoekers HBSV JO17-1 uit Hout-Blerick: 7-0. Scheidsrechter Ruud Hanssen kwam nauwelijks in de problemen en zag de Horstenaren met verve de volgende ronde van de beker bereiken. Trainer Dennis Stiphout en assistent-scheidsrechter Geert Verbong zagen ook dat het vandaag wel goed zat.
  • Wittenhorst JO15-3 wist zich op knappe wijze ook te plaatsen voor de volgende ronde van de beker. Op eigen veld werd overtuigend met 5-2 gewonnen van de bezoekers van VCH JO15-1.
  • Ook Wittenhorst JO13-2 haalde op fraaie wijze de volgende ronde van het bekertoernooi door op eigen veld met 3-1 te winnen van de bezoekers Sparta '18/Kronenberg JO13-2. Een knappe prestatie en dus zeker een vermelding waard!
  • De grootste bekerzege kwam dit weekend op naam van Wittenhorst JO9-1, dat de derby tegen Venray met maar liefst 17-3 won! Succes in de volgende ronde!