Ruime overwinning Wittenhorst in Heeze

20 oktober 2019

Een wedstrijd winnen wordt meestal bepaald door het benutten van kansen. Als deze stelling juist is, dan had Wittenhorst een einduitslag gehad van dubbele cijfers.

Met een goede instelling begon Wittenhorst aan de belangrijke wedstrijd tegen Heeze. Deze tegenstander was in het vorige seizoen tweemaal te sterk voor de Horstenaren. Na de eerste balomwenteling ging de zoektocht voor Wittenhorst naar een doelpunt.

In de derde minuut kon de aanhang van de oranjemannen juichen. Joost van Rensch was met zijn snelheid op rechts iedereen te snel af. Zijn voorzet op maat naar spits Tom Spreeuwenberg betekende de 0-1.

Wittenhorst bleef drukken en de Heezenaren konden geen vat krijgen op het snelle team. Toen Joep Beurskens op links een vrije trap mocht nemen was de ontknoping verrassend. De bal zocht zijn einde in het doel, met Bart Zanders die de bal leek te toucheren: 0-2.

Na dit fraaie verloop wilde Heeze wat terug doen, maar de achterhoede van Wittenhorst stond paraat.

Zelfs het missen van opgelegde kansen kon de Horstenaren niet in de problemen brengen. Voor de rust werd de tussenstand nog op 0-3 bepaald. Een snoeihard schot van Daan Hendriks verraste doelman Vincent Jansen.

Met deze ruststand was het goed thee drinken.

Na de pauze een ontketend Heeze dat zo snel mogelijk de aansluitingstreffer probeerde te forceren. Enkele keren kroop Wittenhorst door het oog van de naald. In de 60e min. kwam dan verdiend de 1-3 op het scorebord. De handige Jorg van Galen gaf weer hoop bij de aanhang van de thuisclub.

Wittenhorst zocht snel om de marge weer te bewerkstelligen. Helaas moet gesteld worden dat de rust in het spel ver te zoeken was. De vele kansen konden hierdoor niet benut worden.

Eindelijk in de 81e min. kwam de definitieve beslissing. Joep Beurskens kon na een schitterend afstandsschot de doelman kansloos te laten: 1-4.

Hier bleef het tenslotte bij al had Wittenhorst enkele malen de mogelijkheid om te scoren.

Al met al een leuke wedstrijd die met goed voetbal werd behaald.

Wittenhorst 1:

Jaap Omvlee, Tom Zanders, Dion van Horne, Bart Zanders, Jeffrey Rijkers, Daan Hendriks, Joep Beurskens, Joris Peelen, Marco Daniels (81. Luc van Kuijck), Tom Spreeuwenberg (60. Daan Verlijsdonk), Joost van Rensch (75. Dirk Scheres)

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 5 kwam nét tekort om de volgende ronde van de beker te bereiken. Op bezoek bij het vierde elftal van Reuver werd met 3-2 verloren. De focus kan dus volledig op de competitie, die nu al beter verloopt dan vorig seizoen!
  • Wittenhorst 7 wist daarentegen wél de volgende ronde van de beker te bereiken: op bezoek bij het altijd lastige Sportclub Irene 5 werd met 2-4 gewonnen. We kunnen de term 'cupfighters' zo onderhand uit de kast halen.
  • In het bekerweekend werkte Wittenhorst 8 'gewoon' een competitiewedstrijd af en niet zomaar eentje: op het eigen, drassige Sportpark Ter Horst werd met maar liefst 10-3 gewonnen van het zesde team van VCH.
  • Voor het tiende elftal zit het bekeravontuur erop na een nipte 2-3 thuisnederlaag tegen ZSV 8 uit Zeilberg. De focus kan nu dus volledig op de competitie.
  • Nog altijd een 100% score voor het Wittenhorst 11 van trainer John van der Sterren. In de tweede ronde van de beker werd op bezoek bij Melderslo 4 met 0-2 gewonnen. De koploper in de 6e klasse kwam verdedigend nauwelijks in de problemen en liep in de tweede helft solide uit naar de overwinning.