Voorbeschouwing selectieteams

23 oktober 2019

Na het bekersucces van afgelopen weekend staat er 'gewoon' weer een competitieronde op het programma. De selectieteams zullen weer enkele uitdagende wedstrijden tegemoet gaan in de strijd om de bovenste plekken van hun competitie.

WIttenhorst JO19-1: ongeslagen thuisstatus handhaven tegen directe concurrent
Het vlaggenschip van de jeugdopleiding won afgelopen weekend vrij eenvoudig van JVC Cuijk, waardoor de Horstenaren hun ongeslagen thuisstatus van ruim twee jaar nog altijd in stand houden. De uitdaging om deze reeks voort te zetten is een grote: zaterdag komt Orion op bezoek, dat na vier wedstrijden negen punten heeft en dus slechts één punt minder heeft dan de oranjehemden. De bezoekers beschikken ook over een productieve voorhoede: tot dusver werd er maar liefst achttien keer gescoord, waar de thuisploeg samen met FC Eindhoven de beste verdediging heeft. Er werd alleen verloren van Venray, dat dan weer kansloos verloor van Wittenhorst in de bekerpoule. Al met al een spannende wedstrijd, waarin de krachtsverschillen normaal gesproken miniem zullen zijn.

Wittenhorst JO17-1: vierde zege op een rij voor de koploper?
Het zijn mooie cijfers: vier gespeeld, tien punten. Maar liefst 29 doelpunten voor en slechts vier tegen. Maar we moeten ons geen zand in de ogen strooien, daar de drie overwinningen allen werden geboekt tegen JO17-2 teams en deze dan ook onderaan in de competitie bungelen. de 28 doelpunten in deze drie wedstrijden zijn daarentegen natuurlijk goed voor het moraal. Nu is het tijd voor de eerste competitiezege op een JO17-1 team: Sparta '25 uit Beek en Donk. De Brabanders staan met zeven punten uit vier wedstrijden in de middenmoot en hebben net als de Horstenaren slechts vier tegendoelpunten. Al beschikken de bezoekers met zeven doelpunten voor ook niet over een heel effectieve voorhoede. Een mooie test voor de ploeg van trainer Ken Peeters, die met name de komende weken getest zullen worden.

Eindelijk de eerste competitiezege voor Wittenhorst JO16-1?
Nadat de de eerstejaars B-junioren openden met twee gelijke spelen, volgden er twee ruime nederlagen, waarvan met name de eerste onnodig en geflatteerd was. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens hunkert dan ook naar de eerste overwinning in de Hoofdklasse. Deze kan aankomende zaterdag geboekt worden in Helmond, waar nummer zes Mierlo Hout de oranjehemden zal ontvangen. De gastheren behaalden tot dusver zeven punten, maar beschikken tóch over een negatief doelsaldo. De Brabanders bleven lang ongeslagen, maar twee weken geleden volgde er een afstraffing in Deurne (5-1). Dit biedt dan ook zeker perspectief voor de oranjehemden, die genoeg talent hebben om de komende weken de stijgende lijn te pakken.

Wittenhorst JO15-1: overwinning op concurrent nodig voor aansluiting bij top-drie
Na een flitsende start in de 2e divisie (twee opeenvolgende overwinningen) verloor de ploeg van trainer Stan Theeuwen de laatste twee wedstrijden. In een thuiswedstrijd tegen concurrent SML uit Arnhem kan de draad weer worden opgepakt. De bezoekers houden gelijke trend met de Horstenaren: ook zij wonnen en verloren twee wedstrijden. Toevallig of niet: ook de Arnhemmers wonnen de eerste twee wedstrijden, waarna wedstrijden tegen MVV (2-1) en Achilles '29 (0-3) verloren gingen. Beide ploegen hebben dus iets om recht te zetten, met aansluiting met de top-drie van de ranglijst op het spel.

Na nipte nederlagen eindelijk de eerste overwinning voor Wittenhorst JO15-2?
De dames en heren komen steeds dichter bij de eerste driepunter in de 1e klasse. De eerste drie wedstrijden werden weliswaar verloren, maar de laatste twee met slechts één doelpunt verschil. Deze vooruitgang biedt dus zeker houvast, als aankomende zaterdag 'rivaal' Venray JO15-2 op bezoekt komt. De bezoekers behaalden zes punten uit vier wedstrijden en hebben een spectaculair doelsaldo van 12 voor en 13 tegen. Wanneer de Horster defensie dus op zijn hoede is, valt er dit weekend zeker een resultaat te behalen op het eigen Sportpark Ter Horst. Dit zou dan toch voor een klein feestje zorgen!

Wittenhorst JO13-1: vierde overwinning op een rij in de 3e divisie?
De mannen van trainers Nick Verbong en Peter Christiaens kunnen zich na de nipte bekeruitschakeling volledig richten op de tot dusver succesvol verlopen competitie. De laatste drie duels werden knap gewonnen, waarin ook slechts één tegentreffer viel te noteren. Aankomende zaterdag volgt de traditioneel lastige uitwedstrijd bij sv Valkenswaard, dat met zes punten uit vier wedstrijden voorlopig op plek zes bivakkeert. De Brabanders zullen opzoek zijn naar het goede gevoel, want de laatste twee wedstrijden werden verloren van SBC en Weltania/Bekkerveld. In de beker werd afgelopen zaterdag overigens wél gewonnen. Taak voor de oranjehemden om op hun hoede te zijn voor het altijd fysieke voetbal in het Brabantse.