Twaalf doelpunten voor Wittenhorst JO17-1

19 september 2020

Wittenhorst JO19-1 heeft zichzelf tekort gedaan door op bezoek bij SML in Arnhem met 3-0 te verliezen. Tot ver in de tweede helft stond de brilstand nog op het scorebord, waarbij de ploeg van trainer Remco Arts vijf grote kansen onbenut liet om verdient op voorsprong te komen. Toen de thuisploeg zo'n twintig minuten voor tijd op voorsprong kwam, namen de Horstenaren meer risico om de stand gelijk te trekken, waarna de thuisploeg dankbaar gebruik maakte van de verkregen ruimte om de score verder uit te breiden. Arts was ondanks het verlies zeer tevreden met het vertoonde spel, er had veel meer ingezeten. Volgende week maken de oranjehemden kans op eerherstel in een thuiswedstrijd met Gemert.

Wittenhorst JO17-1 heeft op bezoek bij sv Brandevoort JO17-1 indruk gemaakt door met maar liefst 12-3 te winnen. Na ruim twintig minuten had de ploeg van trainer Ken Peeters er al vijf in het netje liggen en deze marge bleef behouden. Vlot combinatiespel, veel diepte in het spel en scherpte voor de goal brachten de vele goals op het bord. De thuisploeg speelde zeker niet onaardig en had zelfs recht op meer dan drie doelpunten, maar de Horstenaren lieten zien koelbloediger te zijn voor de goal. Op een fase van een kwartier na, hielden de oranjehemden de controle over het spel en de doelpuntenhonger bleef tot de laatste seconde aanwezig. Treffers van Sjeffrie Swinkels (4), Pim van Schendelen (2), Rens Willemsen (2), Kayeal van Rengs (2), Jelle Janssen en Willem Versteegen brengen de oranjehemden voorlopig aan kop van Divisie 7. Volgende week treden de manschappen aan op eigen veld tegen Bladella.

Ook een uiterst knappe overwinning voor Wittenhorst JO17-2, dat de Hoofdklasse is begonnen met een 3-2 thuiszege op Olympia '18 JO17-1 uit Boxmeer. Vlak voor rust keken de manschappen van trainer Stan Theeuwen nog tegen een 0-2 achterstand aan, maar verdediger Niek Weijers bracht de aansluitingstreffer alsnog op het scorebord. Een kwartier na rust wist Emanuel de gelijkmaker aan te tekenen, waarna Victor Peeters de wedstrijd uiteindelijk besliste. Beide ploegen creëerden nog enkele kansen om de score spectaculairder te maken, maar de punten bleven in Horst. Volgende week treden de oranjehemden aan tegen Mierlo Hout.

Een nipte nederlaag vandaag in Divisie 5 voor Wittenhorst JO15-1, dat op eigen veld verloor van Gemert JO15-1: 3-4. De bezoekers waren voetballend nét iets beter, maar met de werklust van de Horstenaren was een gelijkspel zeker op z'n plek geweest. Treffers van Sam Peters, Thijs Vosbeek en Gabor van Helvoort waren dus net niet voldoende voor een resultaat, maar deze wedstrijd biedt voldoende perspectief voor een succesvol een leerzaam seizoen. Volgende week wacht er al een nieuwe kans op bezoek bij OJC Rosmalen.

Wittenhorst JO13-1 is de Hoofdklasse begonnen met een 0-3 nederlaag op eigen veld tegen Olympia '18. Al in de eerste minuut wisten de Brabanders de score te openen, waarna deze minimale marge een lange tijd op het scorebord bleef staan. De Horstenaren probeerden de stand gelijk te trekken, maar de bezoekers uit Boxmeer bleken uiteindelijk in de tweede helft alsnog de sterkste van de twee. Volgende week krijgen de oranjehemden kans op eerherstel, wanneer het opnieuw tegen een Brabantse club aantreedt: Volharding/Sambeek.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO19-3 nam knap een puntje mee uit Melderslo: 2-2.
  • Voor de deelnemers aan de voetbalpoule van Wittenhorst: de JO15-2 won met 0-7 op bezoek bij ZSV in Zeilberg. Een knappe prestatie.
  • Venray - Wittenhorst G1: 4-4. In deze derby werd er een verdienstelijk gelijkspel uit de wacht gesleept. Het ging behoorlijk gelijk tegen elkaar op. De ruststand was dan ook 3-3.  Dankzij een goede teamspirit werd het uiteindelijk 4-4. Goals van Joey, Marco en een beauty van Maarten.
  • Onze JO11-1 won met 4-2 op eigen veld van FCV Venlo.
  • In de derby tegen Meterik/America JO11-1 won onze JO11-2 spectaculair met 5-3.