Verplaatsen van wedstrijden

28 februari 2020

Door de slechte weersomstandigheden van de afgelopen weken hebben talloze wedstrijden geen doorgang kunnen vinden. Dit zal komende weken mogelijk weer het geval zijn. Deze afgelaste wedstrijden worden door de KNVB automatisch opnieuw ingepland op zaterdagen die zijn aangewezen als inhaal/beker-datum. Hieronder vallen o.a. Paaszaterdag (11 april) en de zaterdagen in de meivakantie (25 april en 2 mei).

Onze wedstrijdsecretaris krijgt regelmatig het verzoek om een door de KNVB ingeplande wedstrijd te verplaatsen omdat teams (bij ons of bij de tegenstander) op deze zaterdagen onvoldoende spelers bij elkaar krijgen. Het verplaatsen van deze wedstrijden is echter bijna niet mogelijk. Er zijn weinig andere inhaaldata op zaterdag beschikbaar. Verplaatsen naar een doordeweekse avond is in verband met de volle veldbezetting door trainingen niet mogelijk op maandag t/m donderdag. Verplaatsen naar vrijdagavond is wel mogelijk.

Wij willen alle kaderleden daarom uitdrukkelijk vragen om hun wedstrijden zoveel mogelijk te spelen op de ingeplande datum en bij een (dreigend) tekort aan spelers andere teams te benaderen voor spelers en elkaar uit te helpen. Voor het verplaatsen van een wedstrijd naar een vrijdagavond kan contact op worden genomen met onze wedstrijdsecretaris.

Als de huidige weersituatie zich voortzet zal de KNVB waarschijnlijk zelf ook wedstrijden doordeweeks gaan inplannen. Wij zullen als club de situatie dan van geval tot geval bekijken wat er mogelijk is en of er mogelijk trainingen komen te vervallen. Betrokken teams zullen daar dan over worden geïnformeerd.

Bovenstaande betekent ook dat wanneer een wedstrijd niet op de ingeplande inhaaldatum gespeeld kan worden en niet verplaatst kan worden de mogelijkheid bestaat dat de wedstrijd niet meer gespeeld wordt.

Bedankt voor ieders begrip en medewerking!

Jeroen Hesen
Hoofdcoördinator Organisatorische Zaken Jeugd