Wittenhorst JO15-1 schiet uit startblokken

31 augustus 2019

Op bezoek bij Hoofdklasser Sparta '18/Kronenberg JO19-1 heeft Wittenhorst JO19-1 een vliegende start gemaakt: 0-4. De ploeg van Richard Kleuskens staat zo na de eerste speelronde bovenaan in de poule, omdat de andere wedstrijd (Venray - Volharding) spectaculair in 5-4 eindigde. Volgende week komen de Venraynaren (tevens competitiegenoot) naar Sportpark Ter Horst, alwaar beide kemphanen een goede stap in de richting kunnen zetten. Overigens is het competitieschema voor de 3e divisie ook bekend: de oranjehemden beginnen met een uitwedstrijd bij RKDVC in Drunen, de week erna komt Blauw Geel '38 naar Horst.

Wittenhorst JO17-1 is goed begonnen aan het bekertoernooi. In een uitwedstrijd bij Sportclub Susteren werd met 2-4 gewonnen. De ploeg van trainer Ken Peeters speelde een goede eerste helft, maar wisselde deze af met een mindere tweede helft. De thuisploeg had het zwaar in de eerste helft, daar zij geen enkele keer voor het Horster doel konden verschijnen. In de tweede helft wisten ze meer van zich af te bijten en dan ook twee keer te scoren. Gelukkig bleken de treffers van Koen Jenniskens (2x), Mats van Biljouw en Jordi Tijssen voldoende voor de Noord-Limburgse driepunter.

Op bezoek bij Sparta '18/Kronenberg JO17-1 heeft Wittenhorst JO17-2 vandaag een onnodige 1-0 nederlaag geleden. Qua veldspel en kansen had de ploeg van trainer Willem-Jan van Rens de zege verdiend, ware het niet dat het de Horstenaren vandaag niet was gegund. De oranjehemden lieten het beste van het spel zien en creƫerden ook de beste kansen, waar het fysiek zo nu en dan flink werd uitgedaagd. Een schot van buiten de zestien bleek ver in de tweede helft uiteindelijk de beslissing. Volgende week is er kans op eerherstel tegen Volharding, dat ruim wist te winnen van Venray.

Hij werd al aangekondigd: de zeer creatief bedachte bekerwedstrijd tussen onze JO15-1 en JO15-2. Wat veel mensen van tevoren al verwachtten kwam dan ook uit: de Tweede Divisionist bleek een maatje te groot voor de ploeg van Peter Rijs: 10-0. Qua krachtverhoudingen een logische uitslag. Venlosche Boys verloor in dezelfde poule thuis met 0-8 van Sparta '18, dus de poulewinst lijkt volgende week woensdag 11 september in Sevenum beslist te gaan worden, wanneer de ploeg van Stan Theeuwen op bezoek gaat op Sportpark 't Spansel.

Op bezoek bij United/BVV wist Wittenhorst JO13-1 vanmorgen in alle vroegte niet te winnen: 2-2. Doordat SSS'18 met 4-2 won van Volharding, krijgt de ploeg van Nick Verbong en Peter Christiaens volgende week de koploper van de poule op bezoek. Hier wordt dan direct duidelijk of de Horstenaren de juiste weerstand kunnen bieden om nog kans te maken op 'overwintering'.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO17-4 wist de derby tegen Sparta '18/Kronenberg JO17-3 met 4-1 te winnen.
  • De MO19-1 won knap met 6-0 van Olympia/Sambeek.
  • Onze JO11-4 won spectaculair met 4-10 bi RKDSO/DEV Arcen.
  • Soms hoort er ook een ruime nederlaag bij: de JO11-3 verloor met 5-19 van Venray JO11-3. De volgende keer gewoon weer opnieuw proberen!