Voorbeschouwing bekerwedstrijden

11 december 2019

Wittenhorst JO19-1, dat op korte afstand van de nummer drie voorlopig bivakkeert in de middenmoot van de 3e divisie, ontmoet a.s. zaterdag Hoofdklasser EVV uit Echt. Op het eigen hoofdveld ontvangt de ploeg van trainer Kleuskens een niet te onderschatten tegenstander. De blauw-witten werden namelijk met grote afstand kampioen van hun competitie door alle elf duels te winnen en maar liefst 64 keer te scoren. Er heerst natuurlijk een verschil van niveau tussen de 3e divisie en de Hoofdklasse, maar met deze resultaten in het achterhoofd mogen de bezoekers niet onderschat worden. Met grote vissen als UDI '19 en Blauw Geel nog steeds in de race, wacht de Horstenaren hoe dan ook nog een pittige reis op weg naar de felbegeerde beker. Let op: de bekerwedstrijd op Sportpark Ter Horst begint a.s. zaterdag om 13.00 uur.

Voor Wittenhorst JO17-1 wacht dit weekend een korte reis voor het afwerken van de tussenronde van de beker: op Sportpark 't Spansel in Sevenum wacht Hoofdklasser Sparta '18/Kronenberg JO17-1. De thuisploeg was dit najaar competitiegenoot van onze JO16-1 en heeft dit geweten ook: de ploeg van Willem-Jan van Rens won eenvoudig met 0-3 en bleven de streekgenoot dan ook ruim voor in de competitie. De ploeg van Ken Peeters speelde in de andere Hoofdklasse en werd hierin derde. Na overwinningen op Susteren, Sportclub Irene en Blerick, wacht nu dus opnieuw een Hoofdklasser op weg naar de volgende ronde van de beker. De wedstrijd in Sevenum begint om 14.15 uur.

Ook Wittenhorst JO15-3, het nieuwste jeugdteam met een heus Wittenhorst-Instagram account, maakt nog kans op het felbegeerde eremetaal. Om weer een stapje dichterbij te komen, dient er a.s. zaterdag gewonnen te worden van Lottum JO15-.1. De gastheren uit het prachtige Rozendorp speelden eveneens in de 4e klasse, al was dit bij onze JO15-4 in de competitie. De thuisploeg eindigde hierin tweede met acht punten voorsprong op de Horstenaren. Een bekerwedstrijd is altijd een wedstrijd opzicht, dus als onze oranjehemden er vol voor gaan, zullen de rozen deze zaterdag voor ons zijn. Succes!

De dames en heren van Wittenhorst JO15-2 gaan dit weekend voor hun laatste kans om de laatste plek in de 1e klasse te verlaten. In een thuiswedstrijd vanaf 11.00 uur gaan de oranjehemden proberen en het de bezoekers van FCV Venlo JO15-1 moeilijk te maken. De bezoekers staan nu zevende en kunnen nog maximaal zesde worden, waar de Horstenaren dus alleen de laatste plaats nog kunnen verlaten. Wat er ook zal gebeuren; na de winterstop komt er op een iets lager niveau een nieuwe kans om hoge ogen te gooien en om succeservaring op te doen. We verheugen ons er nu al op!