Voorbeschouwing selectieteams

4 september 2019

Vergeet El Clasico, De Klassieker en de Derby of Manchester. Het is tijd voor Wittenhorst - Venray. De JO19-1 editie wel te verstaan. Beide ploegen zijn dit seizoen ook competitiegenoten in de Derde Divisie, waardoor deze bekerclash een opwarmertje is voor de derby's die verderop in dit seizoen zullen volgen. De rivalen zijn beiden goed begonnen aan de campagne: de ploeg van Richard Kleuskens won vorige week eenvoudig met 0-4 bij Sparta '18, waar de Venraynaren en spectaculaire wedstrijd tegen Volharding met 5-4 wonnen. De winnaar van deze wedstrijd, die om 14.30 uur begint op Sportpark Ter Horst, zet een grote stap richting de volgende ronde van de beker. De Horstenaren zullen het beter willen doen dan de vorige editie: in september vorig jaar won het team onder leiding van Leon Vievermans met maar liefst 5-0. Dat laten de oranjehemden zich dit keer natuurlijk niet gebeuren.

De mannen van Wittenhorst JO17-1 begonnen afgelopen weekend voortvarend aan hun bekeravontuur. In Susteren werd er met 2-4 gewonnen van de plaatselijke Sportclub. Horde nummero twee richting de volgende ronde is Sportclub Irene, dat vorige week spectaculair met 6-3 wist te winnen van MVC '19. We mogen dus voorzichtig concluderen dat zaterdag op Sportpark Ter Horst de winnaar een grote kans maakt om te 'overwinteren'. Bijkomend voordeel voor de JO17-2 is dat Irene een toekomstig tegenstander is in de Hoofdklasse, waardoor er een mooie analyse gemaakt kan worden van de bezoekers uit Tegelen.

Ze werden al even aangehaald: Wittenhorst JO17-2. Vorige week werd er een nipte, onnodige nederlaag geleden in Sevenum, waardoor aankomende zaterdag in een thuiswedstrijd tegen Volharding de laatste strohalm kan worden gepakt. Dit zal niet gemakkelijk worden: de bezoekers uit Vierlingsbeek schoten uit de startblokken door met 4-0 te winnen van Venray. De ploeg van Willem-Jan van Rens zal dit jaar een mooi leerproces gaan doormaken, waar de wedstrijd van aankomende zaterdag weer aan zal bijdragen. Een overwinning zou dit proces alleen maar positief beïnvloeden.

Poulegenoten Wittenhorst JO15-1 en JO15-2 komen niet allebei in actie: de ploeg van Stan Theeuwen speelt pas 11 september in Sevenum tegen Sparta '18. De ploeg van Peter Rijs komt zaterdag wél in actie en dat tegen Venlosche Boys JO15-1. Deze thuiswedstrijd zal worden afgewerkt vanaf 11.30 uur. Beide ploegen hebben iets recht te zetten: dat de Horstenaren een flinke nederlaag leden is bekend, maar de Venlonaren kregen met maar liefst 8-0 op de broek tegen de ploeg uit Sevenum. De wedstrijd van a.s. zaterdag zal dan ook gaan uitmaken wie er derde gaat worden in deze poule.

Een kwartiertje eerder trapt Wittenhorst JO13-1 af in een thuiswedstrijd tegen SSS'18 JO13-1. De Hoofdklasser uit Overloon begon goed aan deze poule: de derby tegen Volharding werd knap met 4-2 gewonnen. De Horstenaren speelden daarentegen met 2-2 gelijk tegen streekgenoot United/BVV. Door de zege van de Brabanders zit er aanstaande zaterdag maar één ding op: winnen. Bij een nederlaag kunnen de bekeraspiraties namelijk in de ijskast worden gezet.

U leest het goed: alle selectieteams JO19 t/m JO13 spelen dit weekend een thuiswedstrijd. Sla u tenten op in Horst, bestel een kan koffie op Sportpark Ter Horst en geniet van een knap staaltje voetbal tussen al dit derbygeweld!