Voorbeschouwing selectieteams

18 september 2019

Er staat ze een uitdagend seizoen te wachten in de 3e divisie: Wittenhorst JO19-1. De ploeg van Richard Kleuskens, Joost Wijnhoven, John van Mil en Kevin de Mulder gaat beginnen met een uitwedstrijd in Drunen, waar de plaatselijke RKDVC de Horstenaren zal ontvangen. De thuisploeg is, voor wat het waard is, niet zo goed begonnen aan dit seizoen: in de bekerpoule werd er slechts één punt gepakt. De oranjehemden sloten de voorbereiding op de competitie dan wel in mineur af (5-4 nederlaag tegen Volharding); met de plaatsing voor de volgende ronde is de doelstelling bereikt. Een goed begin is het halve werk, dus een driepunter in de gemeente Heusden zou goed van pas komen.

Onze JO17-1 gaat de Hoofdklasse 1 beginnen met een uitwedstrijd in Schijndel, waar Avanti '31 de ploeg van Ken Peeters en Ritchie Gruntjens zal ontvangen. De Horstenaren zijn zoals bekend als groepswinnaar ongeslagen door naar de volgende bekerronde, waar de gastheren zonder punten al in een vroeg stadium afscheid moesten nemen van het toernooi. Met tegenstanders als Gemert en Blauw Geel is dit overigens geen schande. Toen deze lichting vorig jaar in de JO17-2 speelde, werden de Brabanders onder hen gehouden op de ranglijst. Met een Limburgse driepunter kan dit scenario zich wellicht opnieuw gaan ontvouwen.

Wittenhorst JO17-2 zal met een goed gevoel toeleven naar de competitiestart tegen Blerick, welke op het Horster hoofdveld zal worden gespeeld. De ploeg van Willem-Jan van Rens, Rob Zanders, Joop Zanders en Danny van den Berghe won maandagavond met 2-3 op bezoek bij 4e divisionist sv Venray JO17-1. Ondanks de vroege uitschakeling in de beker werd de poule dus met een positieve noot beëindigd. MIddenvelder Rens Willemsen tekende voor twee treffers, waar Sjeffrie Swinkels in de voorlaatste minuut gelukkig, maar wel verdiend, voor de driepunter zorgde. Blerick is aankomende zaterdag dus de bezoekende club. De zwart-witten werden tweede achter Venlosche Boys, wat op zicht geen schande is. Alle hens aan denk dus voor de oranjehemden, die een plek in de top-acht willen bemachtigen om na de winterstop mee te kunnen doen om de prijzen.

Een lastig, maar vooral mooi en uitdagend begin voor de mannen van Wittenhorst JO15-1. De ploeg van Stan Theeuwen, Dirk Scheres, Paul Ernst en Ruud Gruntjens start de 2e divisie met een uitwedstrijd bij JVC Cuijk, dat traditioneel over een goede jeugd beschikt. De Horstenaren hebben hun seizoensstart in ieder geval kleur gegeven door de bekerpoule met negen punten af te sluiten zonder ook maar één tegendoelpunt te hoeven incasseren. De tegenstander van a.s. zaterdag verloor in de poule alleen van Venray, waardoor men genoegen moest nemen met een tweede plaats. Met wedstrijden tegen MVV en OJC Rosmalen in het vooruitzicht, kunnen de oranjehemden direct aan de bak.

De dames en heren van Wittenhorst JO15-2 starten hun avontuur in de Hoofdklasse a.s. zaterdag met een uitwedstrijd bij NWC in Asten. De thuisploeg begon voortvarend aan het seizoen door de bekerpoule ongeslagen door te komen. De toon werd gezet door maar liefst negentien keer te scoren. De ploeg van Peter Rijs begon daarentegen puntloos aan dit seizoen, waardoor het eerste succes nog op zich laat wachten. Met wedstrijden tegen veelal Brabantse teams, zal er in ieder geval een goede instelling voor de dag moeten komen. Het zal hoe dan ook een leerzame seizoenshelft worden.

Het tot dusver ongeslagen Wittenhorst JO13-1 gaat de 3e divisie beginnen met een vroege thuiswedstrijd tegen SBC uit Son en Breugel (11.15 uur). De Brabanders zijn voor ons vrij onbekend, daar er weinig in de archieven te vinden is over jeugdige wedstrijden tussen beide verenigingen. Wél kan met zekerheid worden gezegd dat de ploeg van Nick Verbong en Peter Christiaens een uitdagende wedstrijd staat te wachten: in de poulefase wisten de Brabanders te winnen van RKsv Nuenen en werd er nipt verloren van Geldrop, wat niet de minste verenigingen zijn. Hoe dan ook, voer voor een spannende wedstrijd op het Horster kunstgrasveld.