Voorbeschouwing selectieteams

9 oktober 2019

Wittenhorst JO19-1 beleeft een tot dusver een succesvol seizoen in de 3e divisie. Met zeven punten uit drie wedstrijden mogen de Horstenaren spreken van een succesvolle seizoensstart. Deze serie dient te worden voortgezet in een uitwedstrijd bij Geldrop, dat met vier punten voorlopig de zevende plek bezet. Er valt nog weinig te zeggen over deze tegenstander, mede omdat beide ploegen nog geen gemeenschappelijke tegenstanders hebben gehad. Een 6-2 zege op hekkensluiter Achilles '29 en een 5-0 nederlaag bij koploper FC Eindhoven zegt dan ook niet veel. Het zal opnieuw een mooie testcase worden voor de ploeg van trainer Richard Kleuskens.

De ook nog ongeslagen mannen van Wittenhorst JO17-1 gaan hun serie proberen voort te zetten in een thuiswedstrijd tegen de JO17-2 van UDI'19/CSU. De ploeg uit Uden wist tot dusver één keer te winnen (3-0 tegen Juliana Mill), maar kreeg ook al tien tegendoelpunten om de oren. De oranjehemden gaan daarentegen fier aan kop in de Hoofdklasse en zullen dit ook na zaterdag nog willen zijn. Met zeventien doelpunten in de eerste drie wedstrijden kan de ploeg van trainer Ken Peeters in ieder geval leunen op een productieve aanval. De wedstrijd begint om 15.00 uur op Sportpark Ter Horst.

Aan de andere kant zoekt Wittenhorst JO17-2 juist nog naar de eerste overwinning in de Hoofdklasse. Na twee gelijke spelen werd er afgelopen zaterdag onnodig ruim verloren op bezoek bij Helden. Kans op eerherstel volgt aanstaande zaterdag in een thuiswedstrijd met sv Someren JO17-1, dat na drie wedstrijden zes punten heeft en dan ook bivakkeert in de subtop. Wetende dat de Horstenaren veel meer uit de eerste drie wedstrijden hadden kunnen halen, zullen zij met vertrouwen toeleven naar deze wedstrijd. Deze clash vindt ook plaats op Sportpark Ter Horst en wel om 13.15 uur.

Na de late nederlaag tegen OJC Rosmalen, zijn de mannen van Wittenhorst JO15-1 opzoek naar eerherstel tegen DZC '68 uit Doetinchem. Het is onduidelijk wat de ploeg van trainer Stan Theeuwen logistiek heeft afgesproken, maar de redactie sluit niet uit dat de oranjehemden vrijdagavond al aanrijden en ervoor kiezen om in de buurt van Doetinchem te overnachten. Dit omdat de wedstrijd zaterdag al om 10.15 uur begint en het toch meer dan een uur rijden is. Enfin, het zal geen makkelijke taak worden voor de Horstenaren: de thuisploeg wist net als de bezoekers zes punten te pakken. Het belooft dan ook een spannende wedstrijd te worden, die waarschijnlijk vlak na zonsopkomst van start zal gaan ;).

De dames en heren van Wittenhorst JO15-2 krijgen aankomende zaterdag een nieuwe kans om een goede start te maken in de 1e klasse. Dit weekend reist DES Swalmen af naar Sportpark Ter Horst. De bezoekers hebben na drie wedstrijden nog geen punten weten te verzamelen. Hopelijk kunnen de Horstenaren ervoor zorgen dat dit ook na dit weekend nog steeds zo is.

Derde divisionist Wittenhorst JO13-1 wist te laatste twee wedstrijden knap én ruim te winnen. Om het trio aan overwinningen compleet te maken, dient er in een thuiswedstrijd (11.15 uur) van s.v. Someren gewonnen te worden. De Brabanders verloren tot dusver twee van hun drie wedstrijden en wisten alleen te winnen van het nog puntloze Sportclub Irene. De oranjehemden zitten momenteel in een lekkere flow; laten we hopen dat ze deze door kunnen zetten.